Nymburští zastupitelé schválili návrh nové lávky přes Labe, bude stát do 40 milionů

ČTK ČTK
19. 9. 2018 19:33
Odborná porota vybírala z šesti návrhů. Nová lávka bude mít obloukovou konstrukci, bude o metr širší než původní.
Návrh nové lávky v Nymburce
Návrh nové lávky v Nymburce | Foto: ČTK

Nymburk - Nymburští zastupitelé schválili vítězný návrh na novou lávku přes Labe, který vybrala v pátek odborná porota z šesti návrhů. Vítězem se stala firma Stráský, Hustý a partneři.

Jejím jednatelem a zároveň autorem návrhu je projektant Jiří Stráský. Navrhoval lávku v Nymburce, která byla stržena kvůli havarijnímu stavu, a také lávku v Praze-Troji, jež se zřítila do Vltavy.

Odborná porota vybírala z šesti návrhů. Nová lávka bude mít obloukovou konstrukci, bude o metr širší než původní. Cenově by se měla stavba vejít do 40 milionů korun, přesnou cenu ale určí až detailní projekt, který teď firma musí zpracovat. Rozpočet na vypracování projektové dokumentace činí čtyři miliony korun.

Starosta Pavel Fojtík (Změna pro Nymburk) dnes řekl, že Stráský chce do projektování zapojit celý svůj tým, nymburská lávka by pro něj měla být prioritou číslo jedna, díky čemuž by mělo město dostat hotovou projektovou dokumentaci již na konci letošního roku. Radnice původně očekávala, že se bude projekt zpracovávat až jeden rok.

Odborná porota vybírala návrhy anonymně, autora vítězného návrhu se dozvěděla až po jeho zvolení. Původně se do soutěže přihlásilo 14 zájemců, do užšího kola postoupilo šest.

Sedmičlenná porota hodnotila celkové řešení a začlenění do prostoru města a splnění stavebního programu, kde se vyhodnocovalo, jak jednotlivé projekty splnily uživatelské parametry. Třetí oblast tvořila údržba a celoživotní náklady.

Lávku dalo město zbourat, protože hrozilo, že se zřítí. Pro chodce ji uzavřelo loni v prosinci, lodě nesměly plout pod lávkou od letošního června. Provoz na řece byl obnoven přesně po dvou měsících 8. srpna. Místo stržené lávky v Nymburce od září funguje přívoz, lidé také mohou používat pro přechod přes Labe železniční most nebo hydroelektrárnu, což ale znamená více než kilometrovou cestu.

VIDEO: Demolice lávky v Nymburce: Byla ve špatném stavu, stačilo přestřihnout 25 procent lan, říká Fojtík

Konstrukce lávky se musí udělat kvalitně, pak je zajištěna životnost, lávka byla skutečně narušena, byla trojnásobně předimenzovaná. | Video: DVTV
 

Právě se děje

Další zprávy