Praha - Prodat se dá cokoliv, jen musíte vědět jak na to. A proto dvojice pražských podnikatelů od loňského roku prodává víru, lásku, naději, ale například i volný čas. Příslušný produkt je velmi prakticky zabalený - v plechovce.
Na začátku podnikání Filipa Rajcharta a Vadima Malgina, kteří za společností Galaktická agentura stojí, ale byl kyslík.
"Až dosud je to jediný opravdu seriozní obchod, který máme. Nejde o žádný podvod - dýchání čistého kyslíku opravdu pomáhá. Používá se nejen v medicíně, ale i pro kosmetické účely nebo pro relaxaci," vysvětluje Filip Rajchart. Ale zároveň také přiznává, že ostatní aktivity Galaktické agentury jsou marketingově mnohem úspěšnější.
Po kyslíku přišly pozemky
Prvním netradičním artiklem, který dvojice podnikatelů nabídla, byly pozemky na Měsíci. Dnes kromě certifikátů o zakoupených akrech měsíční krajiny nabízí Lunární ambasáda, jeden z projektů Galaktické agentury, i pozemky na Venuši a Marsu. Nejedná se ovšem o originální myšlenku.
"Autorem tohoto nápadu je Američan Dennis Hope, který má licenci na prodej těchto pozemků pro celý svět. My jsme se s ním domluvili a Lunární ambasáda se stala oficiálním zastoupením jeho vlastní Lunar Embassy na území České i Slovenské republiky," upřesňuje Rajchart, který je mluvčím dvojice.
Podnikatelé sice původně považovali myšlenku prodeje pozemků na Měsíci pro Čechy za příliš smělou. Ale krajané je překvapili. Od roku 2006 si Češi koupili už 20 tisíc akrů, Slováci dalších 5 tisíc. K měsíčním pozemkům proto přibyly další planety.
Od planet se přesunuli k pocitům
Poté, co se prodej pozemků na různých vesmírných tělesech překvapivě ujal, přemýšleli zástupci Galaktické agentury, co ještě by dokázali prodat. Do Česka navíc přišla krize a ta ztížila financování nových projektů.
"Mě už léta bavilo debatovat o prodeji lásky, ale i dalších pocitů. Tak jsme přemýšleli, jak nejlépe zabalit pocit. A plechovka byla to nejlepší. Po pocitech přišel Duch Prahy nebo Duch Vánoc. A jedním z posledních produktů je Čas. Tedy přesněji jedna hodina volného času," popisuje Rajchart.
Plechovky s netradičním obsahem ale znají i návštěvníci akce Noc reklamožroutů, kde si takto zabalené mohli koupit vzpomínky na aktuální ročník. A Filip Rajchart má ještě jeden sen.
"Jako inspirace při vymýšlení plechovek sehrála velkou roli píseň Reklama na ticho od Teamu. Takže bychom rádi příští plechovku, obsahující Ticho, připravili ve spolupráci s panem Haberou," prozrazuje.
Auto-mobily a životní energie nejsou konec
Ani plechovkovými dárky prodávanými hlavně v internetovém obchodě, ale výčet aktivit Galaktické agentury nekončí. Mimo jiné prodává také auto-mobily. Tedy ne osobní vozy, ale mobilní telefony ve tvaru aut.
"Ani to nebyl originální nápad. Takový mobil si kamarád přivezl z Ruska. Nás to zaujalo a museli jsme to mít," konstatuje Filip Rajchart.
A nápady zatím autorské dvojici nedochází. V nejbližší době by rádi založili další internetový obchod, tentokrát s tématem životní energie, respektive přístrojů, které ji "umí přijímat". Galaktická agentura prý má navíc v zásobě ještě další dva projekty.
"Pokračujeme zároveň i s kyslíkem. Máme vyzkoušené, že funguje a dokazují to i vědecké studie," dodává Rajchart. Nicméně tento obchod zůstane nejspíš tím nejserióznějším z dílny agentury.