Zuzana Hronová
1. 1. 2021 15:36
Kantar je jednou z největších světových výzkumných agentur. Během pandemie přináší "covid-19 barometr", který ukazuje, jak virus ovlivňuje chování a očekávání lidí. Své šetření uskutečnil mezi 150 tisíci respondenty z více než šedesáti zemí včetně Česka. Zdejší pobočka pak pro vzdělávací konferenci PREF provedla v listopadu výzkum, jak rodiny zvládají výuku na dálku. Aktuálně.cz shrnuje výsledky.
Covid-19 už teď změnil naše chování
"Psychologové a sociologové velmi zkoumají, zda pandemie změní naše chování. Na datech ale vidíme, že už jsme se začali měnit teď," upozornila na konferenci o vzdělávání PREF 2020 Petra Průšová, ředitelka Kantaru pro střední a východní Evropu. "Více finančně plánujeme, více se staráme o zdravou výživu, některé země začaly více zahrádkařit, jako třeba Anglie, některé více pečou, jako třeba Francie."
Co ještě výzkum zjistil? Lidé více nakupují on-line, více pročítají on-line média a spojují se přes sociální sítě, více pracují z domova, čtou, dělají domácí práce, zkoušejí nové recepty a mají více času na osobní rozvoj.