Michal Suchý (Úsvit)
1) Jak vyřešit problém nedostatku míst v mateřských školkách?
Nedostatek míst ve školkách lze řešit realizací odložených projektů, jedná se např. o MŠ v Heleníně pro 70 dětí, případně výstavbou modulárních školek, které lze poté, co bude méně dětí, přemístit nebo použít či prodat k jiným účelům. Dále se nabízí spolupráce se soukromými firmami při zajištění provozu školek, zde nepochopím negativní přístup ze strany magistrátu k nabídce vybudování školky od firem Bosch a Jipocar.
2) Jihlavanům dlouhodobě vadí vandalismus a sprejerství. Co s tím?
Řešení těchto problémů je dlouhodobá záležitost a dá se jim preventivně předcházet především výchovou k respektování a ochraně soukromého i veřejného majetku. Máme městkou policii, která má za úkol tyto nešvary eliminovat. Samozřejmě i strážníci jsou jenom lidé a nemohou být všude, nicméně ochrana veřejného pořádku ve městě by měla být prioritou. Vždyť už od pradávna se města zakládají za účelem ochrany obyvatel a jejich majetku. Při udělování trestů bych se nebránil tvrdším postihům za vandalství a sprejerství.
3) Co dělat s nedostatkem parkovacích míst u nemocnice a v centru města?
Placených parkovacích míst je u nemocnice dostatek, problém je ve výši poplatků. Kraj jako vlastník pozemků by měl zvážit jejich úpravu. Osoby přijíždějící se zdravotním problémem k doktorovi by měly mít parkování minimálně na 3 hodiny zdarma. Rovněž na placených parkovištích ve středu města je míst dostatek. Tady navrhuji první hodinu nezpoplatnit. Problémem je stání vozidel kdekoliv v ulicích. Ten se snížil existencí City Parku (900 míst na parkování). Také by pomohlo, kdyby parkoviště v Křížové ulici mělo první hodinu nezpoplatněnou, zajisté by pak bylo zaplněné.
4) Jihlavané si stěžují na nedostatek nočních spojů MHD. Navýšil/a byste je?
Posílení nočních spojů musí předcházet přímá diskuse s občany a analýza jejich poptávky po dalších spojích, vše samozřejmě závisí na dostatku financí. Nicméně vnímáme, že pokrytí spoji MHD v pozdní večerní a noční době je v mnoha případech velmi řídké a do některých částí města směřují poslední večerní spoje velmi brzy. Město jako Jihlava těžko dosáhne množství nočních spojů velkých měst, nicméně i města srovnatelná s Jihlavou mají zavedeny speciální noční linky, které mohou být též řešením.
5) Byl/a byste pro zbourání Prioru?
Zbourání Prioru je téma opakující se před každými volbami. Město by se muselo dohodnout se soukromým vlastníkem objektu, mít vizi, co případně místo něj, a finance na odkup, odhadem 300 milionů Kč. Pokud by došlo ke zbourání, tak si myslím, že by byla škoda nevyužít tento prostor např. pro vybudování podzemních parkovacích stání. O případném odkupu a zbourání Prioru a způsobu využití vzniklého prostoru by bylo dobré rozhodnout v referendu. Protože kdo jiný než občané samotní ví, co město potřebuje nejvíce.