Praha - Otevřením nových tří stanic metra v Letňanech výstavba pražské podzemní dráhy nekončí. V plánu je nejen prodloužení současných linek, ale také vybudování zcela nové trasy D.
- Nepřehlédněte: Fotogalerie, jak se otevíraly nové stanice metra
Stavby si vyžádají desítky miliard korun a podle představ pražského magistrátu by na ně kromě města měl přispět i stát a Evropská unie. Další variantou je i bankovní úvěr a rovněž to, že by se na budování podzemky nějakým způsobem podílel také soukromý kapitál.
Za dva roky se začne znovu kutat
Ze severovýchodu Prahy by se razící stroje měly přesunout na západ a na jih hlavního města. V roce 2010 by se měla začít prodlužovat trasa A.
V první etapě, která by podle současných představ měla skončit po třech letech, by se měly otevřít stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny. Ve hře je ještě Motol. Do roku 2018 by se metrem mělo dojet až na ruzyňské letiště.
Ve stejnou dobu by měla začít i stavba nové trasy D, která spojí severovýchodní část Prahy s jižní periférií - měla by vést z Vysočan až do Písnice. Pokud vše půjde dobře, měla by být celá linka v provozu za deset let.