K mosteckému nádraží se od srpna nedostanou autobusy

ČTK ČTK
18. 7. 2013 9:43
Silniční most a lávku pro pěší, které k vlakovému nádraží vedou, čeká demolice
Autobusy MHD
Autobusy MHD | Foto: Aktuálně.cz

Most - K vlakovému nádraží v Mostě od srpna nebudou zajíždět autobusy.
Silniční most a lávku pro pěší, které k nádraží vedou, čeká demolice. Omezí se i pěší a osobní doprava. Informovala o tom mluvčí města Alena Sedláčková.
Demolice a stavba nových mostů bude stát přes 32 milionů korun, hotovo by mohlo být už na přelomu letošního roku.
Provoz na obou mostech je kvůli jejich špatnému stavu omezený už od loňského listopadu, odborníci už delší dobu doporučovali jejich opravu. Od 1. srpna přibudou další změny.
"K vlakovému nádraží se dostanou pouze osobní vozy a pěší. Autobusy nebudou zajíždět až k nádraží, ale jejich poslední zastávka před nádražím bude v Rudolické ulici v blízkosti nástupiště tramvají," uvedla mluvčí. Cestující tak budou muset ujít asi 250 metrů k nádražní budově pěšky.
Bourání mostu a lávky je zatím naplánované na třetí srpnový víkend. "V tu dobu bude na několik hodin zcela uzavřena komunikace I/13 vedoucí pod mostem a zřízeny objízdné trasy," doplnila Sedláčková.
Silniční most bude odstraněn najednou, lávka po částech, aby bylo nádraží po celou dobu alespoň částečně přístupné.
"Provoz na této části lávky bude také omezen, pro osobní vozy bude stanovena maximální rychlost jízdy 20 kilometrů v hodině," informovala mluvčí.

Financování zatím není vyřešené

Původně město odhadovalo náklady na zbourání mostů a výstavbu nových na více než 72 milionů korun. Vypsanou veřejnou zakázku získala na jaře firma Eurovia CS, která nabídla cenu přibližně 32 milionů korun.
Podle Sedláčkové firma zkrátila také dodací lhůty, takže místo předpokládaného podzimu 2014 by mělo být hotovo už na přelomu let 2013 a 2014.
Peníze na lávku pro pěší a cyklisty město získalo z operačního programu ministerstva pro místní rozvoj, financování silničního mostu zatím není úplně jasné.
Město tuto stavbu zařadilo do Integrovaného plánu rozvoje města Doprava, na který žádá o dotaci z ROP Severozápad. Tomu ale Evropská komise pozastavila fungování do doby, než Ústecký a Karlovarský kraj zaplatí vyměřenou pokutu za chyby ve schválených dotacích. Pokud by městu dotace nevyšla, musí Most stavbu zaplatit sám.

 

Právě se děje

Další zprávy