Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Proč žáci nekomunikují?
Nejčastějším důvodem je nemožnost přístupu k počítači a chybějící připojení. Tento důvod uvádělo v šetření České školní inspekce v případě žáků na prvním stupni 39 procent škol, u těch druhostupňových to bylo 41 procent škol a 17 procent středních škol.
Dalšími často uváděnými důvody byly na prvním a druhém stupni nekomunikace ze strany rodičů a sociální vyloučení, na druhém stupni a středních školách pak nízká motivace.