Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
V rodinách chybí počítače, připojení i pokoje
V rodině často není dostatek počítačů, a tak nastávají situace, že na jednom počítači musí rodič pracovat v rámci home office a zároveň by na něm měla probíhat výuka jednoho i více dětí.
Některé rodiny nemají tiskárny, skenery nebo potřebné programy, často si také stěžují na nestabilní internetové připojení. Situaci komplikuje skutečnost, že v některých školách používají různí učitelé různé platformy, a rodiče se tedy musí učit pracovat v různých prostředích. Ani dispozice bytů mnohdy není taková, aby poskytla dítěti prostor pro dostatečné soustředění.
(Zdroj: Výzkumná zpráva MU, UK, AV ČR Vzdělávání doma)