Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Jak se daří zapojovat "off-line žáky"?
Všechny žáky s on-line připojením má přibližně 30 procent základních škol a 60 procent škol středních. Ve zbývajících školách se podle zjištění školní inspekce daří všechny žáky zapojit v 90 procentech těchto škol, častěji na druhých stupních základních škol než na středních školách.
"Podíl nezapojených žáků se tak dle odhadů ředitelů škol pohybuje v desetinách procent z celé populace. Zejména školy s vyšším podílem žáků bez on-line připojení tedy odvádí velmi dobrou práci," konstatuje Česká školní inspekce.