reklama
 
 

Falešný Dobrý anděl rozesílá podvodné e-maily a na dojemný příběh láká z lidí peníze

4. 1. 2016 17:38
Neznámí lidé pod jménem nadace Dobrý anděl rozesílají podvodné e-maily a snaží se z lidí vyloudit peníze. Falešný e-mail se jeví poměrně věrohodně. V příloze se příjemce dočte dojemný příběh malé Saši, které může finančně pomoci. Poslané peníze ale skončí jinde. "Číslo účtu rozhodně není bankovním účtem Dobrého anděla," upozornila manažerka nadace Markéta Křížová s tím, aby lidé na něj lidé své peníze neposílali. Nadace již proti neznámému pachateli podniká právní kroky.

Praha - Doposud neznámí podvodníci zneužili dobrého jména nadace Dobrý anděl. Lidem rozesílají podvodné e-maily a pod zástěrkou příběhu Saši, která byla tváří loňské kampaně nadace Dobrý anděl, se z lidí snažili vymámit peníze. Nadace již v souvislosti s podvodnými e-maily podniká právní kroky.

"Tento příběh byl, společně s dalšími informacemi o nadaci, okopírován z našeho webu," upřesnila marketingová manažerka nadace Markéta Křížová a dodala: "Odesílatel také vyzývá k odeslání příspěvků na číslo účtu, které rozhodně není bankovním účtem Dobrého anděla."

Podvodný e-mail se tváří velmi věrohodně. E-maily lidem chodí z adresy andelskaposta@dobryandel.cz, který nadace skutečně používá. Ve skutečnosti je však odesílán z adresy nadace.andel2@gmail.com. "Nadace Dobrý anděl neregistrovaným uživatelům žádné direct maily neposílá," upřesnila Křížová s tím, že chtějí, aby lidé pomáhali ze své vůle, ne aby je někdo nutil a přesvědčoval.

Jediné správné číslo účtu nadace, na které je rovněž vyhlášena veřejná sbírka, je 8001008/5500. Nadace Dobrý anděl, která byla založena v roce 2011, pomáhá navýšit měsíční příjem rodin s dětmi, které přivedla těžká nemoc do tíživé finanční situace. "Příspěvky přijaté na tento účet jsou pravidelně každý měsíc rozdělovány do posledního haléře rodinám, které se vlivem vážné nemoci dostaly do finanční tísně," uzavřela Křížová.

autor: Domácí | 4. 1. 2016 17:38

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama