Expert ODS online: Snižme počet poslanců na sto

Kateřina Eliášová
1. 9. 2009 12:43
Hostem online rozhovoru Aktuálně.cz byl Martin Kocourek
Ekonomický expert ODS Martin Kocourek
Ekonomický expert ODS Martin Kocourek | Foto: Petr Protivánek

Praha - Občanští demokraté slíbili, že v příštích čtyřech letech udrží zdravé veřejné finance a že nebudou nadále zadlužovat stát.

Exministr práce a sociálních věcí Petr Nečas pro deník Aktuálně.cz řekl, že vyrovnaného rozpočtu by chtěla strana v případě volebního vítězství dosáhnout v roce 2017.

ODS v pondělí zveřejnila program, který popisuje principy, jak toho chce dosáhnout.

Slibuje v něm snižování daňové zátěže a zvyšování zaměstnanosti. Lidem, kteří dočasně přišli o zaměstnání, chce ODS díky Evropským fondům zajistit možnost dalšího vzdělávání a zvyšování kvalifikace. Součástí programu jsou i slevy na sociálním pojištění pro zaměstnavatele nebo zrychlení odpisů majetku.

Autorem a garantem ekonomické části programu je bývalý poslanec Martin Kocourek, který působí jako předseda dozorčí rady ČEZ.

Jak chce ODS dosáhnout realizace slibů, jež má v předvolebním programu? "Jsem podporovatelem jednokolového většinového systému a snížení počtu poslanců na sto. Jsme v tom ale sami," vysvětlil v online rozhovoru se čtenáři Aktuálně.cz.

"Topolánkova vláda reagovala dostatečně"

Ústředním tématem se ale nakonec stala ekonomická krize.

Expert ODS odmítl tvrzení, že by bývalá vláda Mirka Topolánka reagovala na recesi pozdě. "Podívejte se na předpovědi ekonomů z té doby. O vývoji krize jsme nemohli přesně vědět, neboť jsme ji nezpůsobili, původ má v USA, kde ekonomové také nic neavizovali," napsal jednomu ze čtenářů.

A někdejšího premiéra brání: "Reakce Topolánkovy vlády byla dostatečná, jsme na tom relativně dobře ve srovnání s ostatními zeměmi EU, které sice o krizi mluvily, utratily mnoho peněz a výsledky mají horší."

"Mám pocit, že krize je také způsobena tím, že zejména sociální demokracie o ní tak dramaticky a teatrálně mluví," neodpustil si políček politickým rivalům. "To pak vyvolává krizi důvěry a krizi prohlubuje. Chce to klid, pořádnou analýzu, adresná opatření, a pak to zvládneme."

Co dalšího padlo v rozhovoru se čtenáři? Všechny otázky najdete ZDE:

Odpovězeno: 01. 09. | 10:57Autor: honza

Otázka: Jak chcete čelit něčemu co podle soudruha Topolánka neexistuje a podle otce zakladatele jsme ostrůvek poklidu a prosperity.

Martin Kocourek: Dobrý den, pravděpoobně narážíte na okřídlenou lež, že Topolánkova vláda nereagovala na počátky krize. Není to pravda, neboť jednak samotné ozdravění veřejných financí provedené Topolánkovou vládou zmírnilo první nárazy krize, a jednak následně byla v součinnosti s NERVem přijata další opatření, která zmírňují dopady tak, že Česká republika je na tom ve srovnání s ostatními zeměmi velmi dobře.

Odpovězeno: 01. 09. | 10:59Autor: STB

Otázka: Proč mají šetřit jen občané? Proč s tím šetřením nezačnete u sebe? Stačí zrušit výhody a platy stáhnout na polovinu,ostatně ani tu si za svou "práci" nezasloužíte!

Martin Kocourek: Díky za námět, v pátek jsme představili návrh ústavního zákona o rozpočtové kázni a odpovědnosti, který mimo jiné přepočítává platy poslanců a členů vlády podle výsledků ekonomiky a rozpočtu.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:00Autor: jen tak

Otázka: Dobrý den, jak do Vašeho plánu zapadá zvýšení platů státním úředníkům panem Nečasem?

Martin Kocourek: S panem Nečasem jsem mluvil naposledy včera a takový návrh jsem od něj neslyšel.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:05Autor: zvonokosy

Otázka: Jak chcete snížit státní dluh snižováním daní bez snižování výdajů? A odpusťte si řeči o zvýšení zaměstnanosti úlevami pro podnikatele. Kdy zrušíte anonymní akcie, podhoubí pro korupci a klientelismus? Myslíte, že ekonomickou krizi vyřešíte bez řešení krize společenské?

Martin Kocourek: Dobrý den, zásadním problémem našeho rozpočtu je výpadek příjmů, díky světové recesi.Proto je potřeba nyní udržet zaměstnanot, firmy v chodu, a být připraveni na konjunkturu v Evropě a obnovit a akcelerovat ekonomiký růst, a díky tomu i příjmy rozpočtu. Poté se podíváme pořádně i na výdajovou stranu, kde je potřeba reforem sociálnho a zdravotního systému.Bude záležet na mandátu, jaký získáme ve volbách.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:07Autor: Jiří Kříž

Otázka: ODS měla pěknej náskok před ostatními stranami.Jsem obyčejný dělník,a mezi lidma přišla ODS o hromadu voličú díky p.Topolánkovi díky jeho podívnými náklonostmy k podivným lidem.Lepší by bylo zvolit nového předsedu,co vy na to?Pan Top..staně jenom škodí,a
ne poprvé.

Martin Kocourek: Dobrý den, pokud byste pana Topolánka poznal osobně, možná byste změnil názor. ODS není jen o jednom člověku, ale o schopnosti sestavit výkonný tým, a to ODS umí ze všech nejlépe.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:13Autor: podnikatel z ODS

Otázka: Bude po volbách ODS trvat na vyhazování lidí "jen tak" čili bez důvodu? A zruší mimimální mzdu, aby si zde zaměstnavatelé mohli zaměstnat cizince za 1500kč hrubého měsíčně? Děkuji za Nás podnikatele z ODS

Martin Kocourek: Mluvíte slogany soc.dem.a mýlíte se. ODS připravuje takové změny, které mezi zaměstnavateli a zaměstnanci nastolí vzájemně rozvovážná práva a povinnosti.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:14Autor: Kadar

Otázka: Jeste jedna vec vsechny strany v nasem statu jsou stejne, naslibujou hory doly pred volbama a po volbach delaji opak!!!!!

Martin Kocourek: Souhlasím, pokud si přečtete program soc.dem.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:16Autor: férově?

Otázka: Pane Kocourku, jaká je Vaše odměna za členství v dozorčí radě ČEZ? Myslím tím tu státní, transparentní firmu.

Martin Kocourek: Jiné odměny nejsou, pokud máte podezření podejte trestní oznámení. Za funkci předsedy v DR ČEZ pobírám 105 tis. kč měsíčně, a je to veřejná informace.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:19Autor: jaroslav krupka

Otázka: pane KOCOUREK NELŽETE alespoň tak okatě.VZP resp.její ekonové věděla o krizi už půl roku před váma.To je lehce doložitelný fakt.Prví otázka a už LŽETE.VZP upozorňovala vládu na to co přijde.její reakce?NIC se neděje!!!!!

Martin Kocourek: Nemůžu souhlasit. Podívejte se na předpovědi ekonomů z té doby. O vývoji krize jsme nemohli přesně vědět, neboť jsme ji nezpůsobili, původ má v USA, kde ekonomové také nic neavizovali. Reakce Topolánkovy vlády byla dostatečná, jsme na tom relativně dobře ve srovnání s ostatními zeměmi EU, které sice o krizi mluvili, utratily mnoho peněz a výsledky mají horší.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:21Autor: Petr Vacek

Otázka: Dobrý den, vlivem krize celá republika začala šetřit a omezovat se. Kouknu-li se na "šetření" vládních činitelů, jako nakupování nových vozů pro přepravu na volební mítingy a pod., ptám se, kdy námi volení činitelé přestanou rozhazovat peníze z našich daní? Děkuji

Martin Kocourek: V pátek jsme představili zákon o rozpočtové kázní a odpovědnosti, který bude platy politiků odvozovat od výkonu ekonomiky a výše deficitu, jinými slovy, tak jak bude hospodařit ČR budou vypadat i platy politiků. To by je mělo motivovat chovat se hospodárně.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:22Autor: Wandemberg

Otázka: Pane experte.Nejlíp by ODS přispěla k řešení současné ekonomické a morální krize u nás tím že by se sama zrušila.Neuvažujete o tom???

Martin Kocourek: O tom rozhodnou voliči.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:22Autor: Huml

Otázka: Pane Kocourek - přečetl jsem si některé Vaše odpovědi - je to děs co máte v hlavě, vždyť Vy jste nesvéprávný, jak ukazují Vaše bláboly. Otázečka - Vy jste poznal pana Topolánka i stopořeného ?

Martin Kocourek: Respektuji Váš názor, ale nesouhlasím.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:24Autor: Huml

Otázka: Pane Kocourek, tak jsem si přečet dotazy, není to pro Vás potěšitelné čtení. Je opravdu podivné, že když si o Vás lidé myslí, co mají Vaší činností ověřeno a píší Vám to otevřeně, že nezalezete pod zem a nestydíte se. Ono být členem oDS není politický názor, to je diagnoza pro Chocholouška.

Martin Kocourek: Jsem rád, že lidé mohou svobodně vyjádřit své názory, i když s nimi nesouhlasím. Za svými názory stojím a nebudu se bát je obhajovat.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:25Autor: jaroslav krupka

Otázka: Otázka: Dobrý den, jak do Vašeho plánu zapadá zvýšení platů státním úředníkům panem Nečasem?

Martin Kocourek:: S panem Nečasem jsem mluvil naposledy včera a takový návrh jsem od něj neslyšel. vy jste opravdu ODESÁK jako když vyšije.Zajímavé to říkal Nečas ví celý národ jenom vy ne????

Martin Kocourek: Nemohu komentovat to, o čem nevím.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:28Autor: Marek

Otázka: Dobrý den, myslíte si, že pomůže na krizi nevěřit? spousta lidí panikaří jen už z toho, že to všude hlásí v rádiu a televizi....díky za odpověď

Martin Kocourek: Mám pocit, že krize je také způsobena tím, že zejména soc.dem. o ní tak dramaticky a teatrálně mluví. To pak vyvolává krizi důvěry a krizi prohlubuje. Chce to klid, poádnouanalýzu, adresná opatření, a pak to zvládneme.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:30Autor: Radek

Otázka: Dobrý den.V porovnání s ostatními zeměmi jsme na tom dobře. To jste měl na mysli Maďarsko?
A za druhé:Jak se ODS chystá bojovat proti korupci na nejvyšších místech jak v politice tak na důležitých místech ve velkých firmách a proti zkorumpovaným a předraženým zakázkám pro "kamarádíčky"? Děkuji.

Martin Kocourek: K Maďarsku se velmi rychle přiblížíme, pokud bude zemi vládnout soc.dem. Proti korupci bojujme všichni, pokud máte podnět, předejte jej policii.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:32Autor: Tomáš

Otázka: Dobrý den, pane Kocourku, jak tu diskuzi sleduji, diskutují hlavně přátelé pana Paroubka a Ratha, ale nenechejte se otrávit. Vadí mi, že v naší republice vyhrávají sprosťárny a podpásovky těchto jmenovaných. Mám obavy, že se slušnou kampaní, kterou ODS vždycky vede, mezi našimi občany neuspěje

Martin Kocourek: Díky za povzbuzení, budeme dělat co můžeme, umíme, a budeme se snažit férovým a pozitivním způsobem o tom přesvědčit voliče.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:33Autor: marcela

Otázka: přeji hodně štěstí ve volbách, udělejte všechno proto, aby se čssd se skrytým heslem "po nás potopa" nedostala k moci. nechci aby jednou moje dvě malé děti museli splácet už tak velký státní dluh, který nám tu po výdajích čssd zůstal.

Martin Kocourek: Díky, vnímám Vaše slova jako můj závazek udělat maximum, aby Česká republika byla zemí, na kterou budeme všichni hrdí.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:35Autor: Eddie

Otázka: Pane Kocourku, momentane ziji a pracuji v zahranici a muj navrat vicemene zavisi na vysledku voleb, mysite si, ze je nejaka sance na vitezstvi a zabraneni navratu socialistickeho pekla ? Dekuji.

Martin Kocourek: Uděláme vše proto, abyste byl na Českou republiku hrdý, a rád se do ní vracel.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:36Autor: Tomáš

Otázka: Je to děs, co tady ti najatí pisálkové předvádějí. Nenechejte se otrávit!!!

Martin Kocourek: Děkuji, jsem profík, jsem zvyklý, budu bojovat, za své názory se nestydím a před kýmkoliv je budu obhajovat, protože o věcech opravdu pořádně přemýšlím.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:37Autor: Malinm

Otázka: Proc neodpovidate na puvodni dotazy ..?

Martin Kocourek: Omlouvám se, pokud jsem Váš dotaz přehlédl, ale nejsem si toho vědom.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:38Autor: Michal Novotný

Otázka: Jak se díváte na nespravedlnost v nájmech, zatím co já platím 11000 měsíčně soukromé osobě, ostatní lidé ve stejném domě platí městu směšné 2000. Proč já musím být v nevýhodě, neurychlíte deregulaci nájmů? A nepřiblížíte nájemné aspoň trochu tržnímu?

Martin Kocourek: Deregulaci bychom chtěli urychlit, ale neměli jsme k tomu dostatečně silný mandát ve sněmovně. Bude záviset na výsledku voleb.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:39Autor: Jindra

Otázka: Kdy zanecháte vašeho bolševického chování- například akce modrého týmu (modrých svazáků) na mítincích ČSSD, osočování soků bez jakýchkoliv důkazů a proč házení vajíček na ČSSD není překročení zákonu a údajné házení vajíček na vašeho pana předsedu je. Vy jste něco více než ostatní lidé v této zemi?

Martin Kocourek: Omlouvám se, ale nebudu se vyjadřovat k něčemu co není pravda.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:41Autor: Emil Novak

Otázka: Pane Kocourku, pracoval jste nekdy ve firme, ktera vymysli, vyrabi a prodava svoje vyrobky? Nemyslim ted misto v dozorci rade CEZ. To jste dostal jako politickou vysluzku.

Martin Kocourek: Pokud myslíte, že nepracuji, respektuji Váš názor, ale nesouhlasím.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:43Autor: Mirek

Otázka: Pane Kcourku, mohl byste, prosím, vést on-line rozhovor v pozdějších=odpoledních hodinách?
Podle úrovně položených otázek se nemohu zbavit dojmu, že nejvíce nadávají ti, kteří teď nejsou v práci anebo mají takové zaměstnání, že mohou surfovat po netu.
Je to škoda, Vaše názory mne zajímají.

Martin Kocourek: Díky, pokud Vás zajímají mé názory, napište mi prosím na mail ODS, rád se seznámím i s Vašimi názory.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:44Autor: Skaut

Otázka: Jsem pesimista, protože každé volby skončí více-méně patem a pak ta málo menší polovina křičí, že se neplní volební program, který v nezbytnosti kompromisů ani plnit nelze. Jaký je váš názor na většinový volební system?

Martin Kocourek: Jsem podporovatelem jednokolového většinového systému a snížení počtu poslanců na sto. Jsme v tom ale sami.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:48Autor: jara

Otázka: Martin Kocourek:: K Maďarsku se velmi rychle přiblížíme, pokud bude zemi vládnout soc.dem. Proti korupci bojujme všichni, pokud máte podnět, předejte jej policii.
To si delate srandu ne? Pokud vim tak je to ODS kdo tu nechal po sobe 230 miliard na tento rok a na dalsi dva roky schodky jeste vetsi!

Martin Kocourek: ODS není u vlády, 230 mld. má být píští rok. Pokud vyhraje soc.dem. bude to 380. Přečtěte si volební program soc.dem. prosím.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:50Autor: Jan

Otázka: co si myslite o cenovem kartelu, ktery vytvareji modre radnice spolecne s majiteli nemovitosti dorovnavanim najmu na vysi spekulativnich nemoralnich najmu hodinovych hotelu ci ubytoven gastarbeiteru. Tohle ma byt bytova politika v podani ODS?

Martin Kocourek: To jsou otázky pro komunální volby, a pro konkrétní situace, proto na ně neumím odpovědět. Neznám a nerozumím všemu, omlouvám se.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:52Autor: Majka

Otázka: Dobrý den, musím říci, že mě na vašem programu překvapil návrh znevýhodňovat bezdětné - nemyslíte, že existují lidé, kteří mít děti nemohou, přestože by chtěli, a že to jen zvýší jejich už tak velké trauma? U lidovců mě něco podobného nepřekvapuje, ale u ODS ano.

Martin Kocourek: Je to opačně, jde o zvýhodnění rodin s dětmi v rámci sociálního systému, jinak jej dlouhodobě neufinancujeme.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:54Autor: Marek

Otázka: Ještě otázečka..Jak si myslíte, že by dopadla strana, která by jen rozdala letáky s nápisem uvidíte po volbách...sliby chyby??

Martin Kocourek: Chápu Váš pocit, ale je to problém poměrného volebního systému a koalic, ve kterých se mohou volební programy vzájemně vyrušit. Je potřeba se též dívat na lidský potenciál stran.

Odpovězeno: 01. 09. | 11:58Autor: Milan

Otázka: Fandil jsem programu ODS z předchozích voleb do sněmovny. Navrhovaná opatření, byť tvrdá, by byla zdravá. Mrzí mě, že jste z nich slevili poté, co vám poplatky prohrály krajské volby proti oranžovému populismu. Pak se nedivte, že vám nějaké voliče přetáhne TOP09. Nebo to vidíte jinak?

Martin Kocourek: Prosím přečtěte si volební program TOP 09 a zjistíte, že je překvapivě velmi podobný programu ODS, a čerpá z konceptů, které ODS dlouhodobě prosazuje. Rozdíl je však v tom, kolik jaký potenciál má TOP 09 a ODS. To by měl být též podnět k rozhodování.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:00Autor: Petr Nový

Otázka: Pane Kocourku,návrh na úpravu platů ústavních činitelů je sice přijatelný ,ale závisí přece jen na stanovení základu a ten ,jak je zvykem, bude stejně dost nemravný.Stejně jako platy manažerů a pod.

Martin Kocourek: Základ platu ústavních činitelů je ve výši trojnásobku průměrného platu, a to není ve srovnání s ostatními zeměmi tolik. A pokud se politici zasadí o prosperitu, nechť si ty peníze zaslouží.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:02Autor: Honza P.

Otázka: Dobrý den, škoda, že v tuto dobu brouzdá po internetu 80% nezaměstnaných a "flákačů"(já jsem student, takže již mám po jedné hodině ve škole volno :-) ), kteří především podporují levici a podpory a Vás se snaží jen otrávit. Přeji hodně štěstí ve volbách.

Martin Kocourek: Děkuji za povzbuzení, věřte, že se budu snažit, abych Vás nezklamal.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:03Autor: pavel

Otázka: nenechte se otrávit socialistickýma blábolama,vím,že i vy pravičáci máte máslo na hlavě,ale proti socanům je to hodně slabý odvar,všechno je v lidech,ale té totality už tu bylo tolik a národ se asi nepoučil a budou je volit dál,přeji hezký den bez socdem

Martin Kocourek: Souhlasím, nikdo není dokonalý, ani ODS. Ale máme kvalitní týmy lidí, jsme schopni si problémy mezi sebou vyříkat a hledat řešení, ve kterých myslíme na dlouhodobou prosperitu ČR.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:05Autor: Matěj

Otázka: Jaká krize? Jo vy už jste si všimli že je tady? Do této doby jste ji přece neviděli !!!!

Martin Kocourek: My jsme o krizi možná tolik nemluvili, ale něco proti ní s NERVem udělali. Např. u socialistů je tomu vždy opačně.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:07Autor: Míla

Otázka: Je tento program stejně prolhaný jako Smlouva s občany? Proč musí ODS stále hledat vnitřního nepřítele?

Martin Kocourek: Přečtěte si prosím náš program, a potom jej hodnoťte. Smlouva s občany by do puntíku platila, kdyby ODS získala ve volbách 51%.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:07Autor: gen

Otázka: dnes demonstrace proti radnici ODS na Praze 2 a jeji bytove politice. Přijďte shromáždění podpořit, příp. i vyjádřit Vaše názory přímo na jednání zastupitelstva, na které se zúčastnění přesunou v 15.00 hod. Co tomu říkáte?

Martin Kocourek: Omlouvám se, ale to je komunální problém, o kterém nic nevím.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:09Autor: Luděk

Otázka: Dobrý den, jak vidíte možný vývoj po volbách, pokud skončí volebním patem tak jako v minulosti? Souhlasila by ODS s "velkou koalicí" s ČSSD?

Martin Kocourek: To je otázka pro nějakou velmi dramatickou situaci po volbách, ale velkou koalici si osobně neumím představit.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:14Autor: Igor

Otázka: Vážený Pane Kocourek !

Mohl bych Vás požádat o stručné představení aktuální zadluženosti státu ? Totiž zvláště socialisté neustále zpochybňuji vážnost situace a ukazují na dobrou kondici českého dluhu ve srovnání s ostatními zeměmi EU. Proto taky neženou se do bolestivých opatření a úspor.

Martin Kocourek: V současné době je státní dluh ve výši cca 1100 mld. Kč, což je cca 30% HDP, což je sice ve srovnání s ostatními málo, ale nárůst je děsivý. V roce 1997 jsme měli dluh 172 mld. Kč, což bylo cca 10% HDP. V roce 2006, po 8 letech vlády ČSSD to bylo kolem již kolem 900 mld. Kč. Problémem tedy není absolutní výše dluhu, ale jeho tempo růstu a schopnost roční deficity profinanovat. Jen splátky úroků budou letos cca 55 mld. Kč, což by stačilo pokrýt potřeby jednoho většího resortu.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:16Autor: MS

Otázka: Pane Kocourek, jak tak čtu vaše odpovědi, podobají se silně různým proklamacím a heslům. Nejsem volic sociální dem., ale napadání, vzájemné, jaký má smysl? Domníváte se, že občané nenabudou , snad, jednou myšlení? Opravdu máte své vlastní názory stejné jako výše zveřejňujete?

Martin Kocourek: Omlouvám se, ale musím psát ve zkratce, aby se dostalo na další otázky. Své názory mám promyšlené, nikoho nenapadám, jen případně srovnávám, či intuitivně popisuji nepravdy, které denodenně slyším.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:20Autor: RP

Otázka: Máte své modely podložené nějakými reálnými simulacemi, resp. socio-ekonomickými studiemi, nebo jde jen o teoretické úvahy na základě axiomu Homo economicus. Podle přečteného mi připadám, že platí spíše to druhé. Má Váš návrh nějakou inovativní vizi, nebo jde jen o "hasičství".

Martin Kocourek: Na počátku je vždy nějaká vize, potom strategie, pak stanovení cílů. Pokud s vizí, strategií a cíli uspějeme, překlápíme je do modelů. Bylo tomu tak např. při formulaci poslední reformy veřejných financí z roku 2007.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:21Autor: Lotras

Otázka: Myslím že jedinný rozumný krok může ODS učinit v boji proti krizi , že se rozpustí.
Pane Kocurek, jak jste na tom byl s předpovědí krize. Nefungoval jste v neblaze proslulém NERVU ????

Martin Kocourek: V NERVu jsem byl tajemníkema nestydím se za to. Krizi neuměli předpovědět ani tam, kde si ji způsobili, tj. v USA.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:23Autor: Zaba

Otázka: Dobry den, nemyslite si, ze v dobe "krize" by mel vitezit rozum nad politickymi ambicemi? Je krasne rikat muze za to ODS, CSSD, KSC ... ale zaplatit to musi stejne jen obcane. Neni ten spravny cas prastat delat hadavou politiku a zatit delat pro blaho statu a jeho obcanu?

Martin Kocourek: Souhlasím, ODS vyzývá k diskusi nad ústavním zákonem o rozpočtové kázni a odpovědnosti, který by dlouhodobou prosperitu zajistil. Stojí opravdu za přečtení.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:26Autor: L.Zálom

Otázka: co takhle zkusit víc prosazovat laissez faire kapitalismus, místo těch vašich kolektivisticko-etatistických nápadů? Myslím, že skutečný příznivec pravice vás již nemůže volit, protože jste se v principu přestali lišit od sociální demokracie.

Martin Kocourek: Trvám na tom, že se v principech se soc.dem. zásadně lišíme. Strana, která prosazuje laissez faire kapitalismus nezískala v posledních volbách ani procento hlasů. Takový je názor našich voličů....

Odpovězeno: 01. 09. | 12:29Autor: warspite

Otázka: Ještě taková drobnost, čím vysvětlíte že vláda ODS jakýmsi zázrakem čarovala a vymýšlela zázračné rozpočty a jen to chytli jiní než vaší géniové a výkonné týmy tak najednou ejhle, sekera 200 mld... a že se tato situace objevuje vždy když ODS vládne... buďto lžete nebo taháte peníze někde z klobouku!

Martin Kocourek: Souhlasím, státní finance mají jiné výsledky, když vládne ODS nebo když "jiní".

Odpovězeno: 01. 09. | 12:31Autor: Tom.Atom

Otázka: Vážený pane Kocourku, co hodláte udělat s cenami energii, respektive s ČEZem jako takovým? Pan Topolánek už jistě na jachtě načerpal nové impulzy, jak lidi společně s panem Romanem ještě více odírat. Platím za elektřinu víc než za nájem, je to prostě další daň, kterou platím. Zrušíte monopol ČEZu?

Martin Kocourek: Doporučuji přejít k někomu levnějšímu, pokud ho najdete. ČEZ má na trhu domácností cca 65% podíl, tedy existuje konkurence.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:32Autor: Janek

Otázka: Jste garantem ekonomického programu ODS - pokud tedy ODS vyhraje, ale ekonomicky nezazáří, vzdáte se všech svých funkcí (i v ČEZu) a omluvíte se veřejně národu?

Martin Kocourek: Ano, a osobně i Vám.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:34Autor: Jaroslav

Otázka: Dobrý den pane Kocourku. Uvádíte, že základem pro výpočet platů politiků je trojnásobek průměrných platů v ČR. Ty však značně ovlivňuje soukromá sféra. Doporučuji proto, aby základem byl trojnásobek starobních důchodů, které jsou vypláceny ze státního rozpočtu. Co vy na to?

Martin Kocourek: Upřesním, jde o trojnásobek platů v neziskové sféře, ne v soukromé.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:36Autor: borůvka

Otázka: Proč ODS slibuje lidem příspěvek 2000kč pro ty, co neseženou místo ve školce a budou chtít paní na hlídání? Bohatí na to budou mít i tak a ti chudší si stejně nebudou moci nikoho zaplatit. Je to populismus jako vyšitý z dílny ČSSD.

Martin Kocourek: Je to koncept, který umožní pracovat jak rodičům, tak dá práci těm, kteří se o jejich děti starají. Jde nám o zvýšení zaměstnanosti a výkonu ekonomiky.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:39Autor: kristusek

Otázka: "intuitivně popisuji nepravdy, které denodenně slyším"

Kdy začnete "intuitivně" popisovat výši loňského dluhu vlády ODS vyhláškou uměle sníženého na 32 milionů (viz zpráva Ministerstva financí)? Když už Vám ty lži tolik vadí...

Martin Kocourek: Dluh vlády ODS ve výši 32 milionů, to by byl v podstatě vyrovnaný rozpočet. To jsme ale nikdy netvrdili.

Odpovězeno: 01. 09. | 12:44Autor: Pedro

Otázka: Dobrý den, vždycky mne fascinovalo, jak se to tu hemží ekonomickými experty. Mne by ale zajímalo něco jiného: 1. jak se člověk stane předsedou dozorčí rady ČEZu? 2. Co si Vy osobně slibujete od dalších voleb, protože lepší a teplejší místo už nedostanete :)

Martin Kocourek: Ad 1) 15 let dřiny. Ad 2) Že se opět nestaneme součástí "východu" a nevrátíme se k socialismu.

 

Právě se děje

Další zprávy