Praha - Předsednictví České republiky v Evropské unii a tváře Jaromíra Jágra či Petra Čecha. Právě tyto dva na první pohled nesourodé prvky se spojí v kampani české vlády na propagaci českého předsednictví Unii.
"Vybírali jsme známé osobnosti, úspěšné, špičky ve svých oborech, celosvětově uznávané," řekla k angažmá známých sportovců asistentka tiskové mluvčí vicepremiéra pro evropské záležitosti Tereza Králová.
Dalšími tvářemi kampaně, která začne v září, bude primabalerína Anglického národního baletu v Londýně Daria Klimentová či architektka Eva Jiřičná. Jména dalších osobností Králová neuvedla s tím, že všichni protagonisté vystupují bez nároku na honorář, a tak je vláda nechce vystavovat tlaku sdělovacích prostředků.
V hledáčku je i Forman či Herzigová
Podle serveru iDnes.cz kabinet plánuje oslovit také bývalou tenistku Martinu Navrátilovou, režiséra Miloše Formana či modelku Evu Herzigovou.
Cílem kampaně je podnítit zvědavost široké veřejnosti o předsednictví v Evropské unii.
"Z důvodu momentu překvapení bychom neradi poskytovali detaily, ale můžeme říci, že v počáteční fázi nám jde především o prezentaci období samotného předsednictví, aby jako v některých zemích předsednictví nezačalo, aniž by občané registrovali, že se něco děje," říká Králová.
Kampaň podle ní bude lehká, úsměvná, s jemným humorem a nadsázkou, které jsou vlastní české mentalitě. Za nápadem stojí Herbert Slavík, režie spotu se ujme filmová režisérka Alice Nellis.
Lidé o českém předsednictví moc neví
Důvodem pro spuštění kampaně je i fakt, že lidé o českém předsednictví nemají dostatek informací. „Kampaň bude vedena v jednotném vizuálním stylu a později bude pracovat i s logem," říká Králová. To zatím vláda drží v tajnosti. Představit by jej měla v polovině listopadu.
O částce, kterou bude kampaň stát, vláda zatím nechce hovořit. Protagonisté spotů vystoupí zadarmo, mediální partnerství s některou z televizí by mohlo snížit cenu za nákup reklamních časů.
Jisté však je, že vláda příští rok dá na české předsednictví v Evropské unii miliardu korun. Dalších 656 milionů pak utratí jednotlivá ministerstva. V částce je zahrnuta i položka propagace.
Čtěte také: Vláda dala na české šéfování EU jednu miliardu