Magdalena Synková
30. 5. 2023 17:09
Téměř 1800 rodičů podepsalo na internetu petici, která je adresovaná ministru školství, ústřednímu školnímu inspektorovi a školskému ombudsmanovi. Chtějí, aby učitelé zadávali domácí úkoly, které jsou pouze dobrovolné, nikoliv povinné. Aktuálně.cz se proto zeptalo učitelů a ředitelů škol, jak úkoly dávají oni a jak je hodnotí.
Věra Kroutilová, ředitelka ZŠ Velká Bíteš
Pokud jsou domácí úkoly přiměřené, jsou důležitou součástí vzdělávacího procesu a pomocníkem pro osvojení a upevnění učiva. Jejich efektivita je samozřejmě závislá na mnoha faktorech.
K zadávání domácích úkolů je třeba přistupovat individuálně, zvážit a přizpůsobit jejich náročnost s ohledem na podmínky pro jejich splnění. Osvojení některého učiva a znalostí vyžaduje větší míru opakování a to se bez domácí přípravy neobejde. A stejně jako při diferenciaci výuky, i domácí úkoly by měli učitelé zadávat a přizpůsobovat rozdílné úrovni žáků.
Domácí úkoly u nás ve škole téměř neznámkujeme, a nemají tedy vliv na hodnocení žáka.