Praha - Přes 3,2 milionu hektolitrů piva vloni prodaly Pivovary Staropramen. K rekordu v historii firmy přispěl i rekordní vývoz.
Na domácím trhu se prodalo přes 2,5 milionu hektolitrů, to je meziročně o 4,7 procenta více. Nejrychleji rostla značka Staropramen, oznámila firma. Žízeň zákazníků ostatně podpořilo i teplé počasí.
"Významně stoupl i prodej ležáku Stella Artois, který je jedničkou mezi zahraničními prémiovými značkami na našem trhu," říká Petr Dvořák, ředitel marketingu Staropramenu.
V Česku má společnost asi patnáctiprocentní tržní podíl, je tak dvojkou po Plzeňském Prazdroji. Ten vloni prodal 8,2 milionu hektolitrů, což znamenalo růst jen o půl procenta.
Tuzemský trh už nenabízí tolik šancí jako zahraničí: Staropramenu stoupl vývoz o desetinu na 678 tisíc hektolitrů, zahraniční licenční výroba se zvýšila dokonce o třetinu. Rychlejší růst vývozu než domácích prodejů hlásí i konkurence.
Pivo Staropramen se vyváží do tří desítek zemí. Stejně jako Budějovický Budvar se v cizině prodává jako prémiová značka.
Za příznivá čísla vděčí Staropramen i investicím do lidského kapitálu, prohlásil dnes jeho šéf Tunç Cerrahoğlu. Podle něj pivovary 95 procent funkcí ve vrcholovém managementu obsazují interně.
Čtěte více o českém pivu Brusel chce chránit České pivo. S velkým Č |
Staropramen je součástí pivovarnické skupiny InBev se sídlem v Belgii. Mezi jeho značky patří i Velvet, Braník nebo Ostravar. Firma provozuje i vlastní řetězec frančízových restaurací Potrefená husa.