Praha - O 12 procent stouply loni tržby řetězce Ahold v Česku a na Slovensku. Vyplývá to z finančních výsledků, které dnes zveřejnila mateřská společnost Royal Ahold.
Za celý rok tu firma utržila necelých 1,56 miliardy eur, v přepočtu přes 43 miliard korun. Ve čtvrtém kvartálu tržby stouply meziročně o 17 procent. Bez započtení tržeb za pohonné hmoty byl ale celoroční růst jen sedm procent, uvedla firma.
Provozní zisk byl na nule. Ještě před rokem byla společnost v minusu 55 milionů eur.
"Zaznamenali jsme první slibné výsledky změn v Albertu a Hypernově," prohlásil generální ředitel Aholu John Rishton. Firma na podzim změnila identitu prodejen a začala přejmenovávat Hypernovy na Albert Hyper.
Ahold ale loni nepřekonal konkurenci. Deset největších řetězců podle odhadů firmy Incoma Research utržilo 289 miliard korun, meziročně o 31 miliard více. Svůj podíl na trhu rychlobrátkového zboží zvýšily z 63 na 66 procent.
Jedničkou na trhu je podle Incomy skupina Schwarz ČR, kam patří Kaufland a Lidl. Ta loni utržila přes 51 miliard korun. Ahold se dělí o druhou až třetí příčku s řetězcem Tesco, následuje Makro a Rewe.
Celá skupina Royal Ahold loni prudce zvýšila čistý zisk na 2,9 miliardy eur, důvodem byly ale mimořádné výnosy. Firma se mimo jiné zbavila prodejen v Polsku. Tržby stouply o procento na 28,2 miliardy
Firma kromě domácího Nizozemska podniká i ve Spojených státech, Skandinávii a Portugalsku. V Česku má v přes tři stovky prodejen a zaměstnává 13500 lidí.
Čtěte více: