Těžce zraněná žena zůstala podle polských médií zaklíněna pod tramvají linky 4, kterou musel zvednout jeřáb. Chodkyni s rozdrcenýma nohama odvezli do nemocnice.
Klíčovou roli při takovýchto střetech hrají fyzikální podmínky. Vysoká hmotnost tramvajové soupravy v řádu desítek tun způsobuje poměrně dlouhou brzdnou dráhu. Například při rychlosti okolo 40 km/h na rovné koleji se brzdná dráha cestujícími neobsazené tramvaje dostává až na hodnotu přibližně 18 metrů. To zpravidla k zabránění nehody nestačí.
Například v Česku riziko srážek tramvají s chodci nebo automobily v posledních letech roste. Důvodem je především stoupající intenzita provozu ve velkých českých městech a také hustější síť městské hromadné dopravy.
Loni se podle statistik stalo takových nehod 2730, zemřelo při nich sedm lidí. Za posledních pět let se počet střetů zvýšil o 12 procent. Upozornila na to Asociace Záchranný kruh.