Varšava - Netradiční formu propagace svého zboží zvolila zavedená polská firma Lindner, která se zabývá výrobou rakví.
Pro posílení prodeje v zahraničí se rozhodla vytisknout sexy kalendář, kde na fotkách nahé a spoře oděné modelky doplňují právě schránky pro zesnulé.
"Polští výrobci rakví to mají obyčejně velmi těžké, když chtějí proniknout na zahraniční trhy," vysvětlil firemní strategii šéf prodeje Tomasz Kilarski pro list Warsaw Business Journal.
Lindner funguje jako velkododavatel. Rakve dodává do pohřebních ústavů, které je pak přeprodávají zákazníkům. Klienty má polská společnost ve Francii či Německu.
"Za kalendář jsou naši zákazníci obvykle velmi rádi," dodal Kilarski.
Reklama v Polsku podle odborníků na marketing a PR po letech znovu využívá sexuální motivy, stejně jako tomu bylo například v 90. letech.
Podle jednoho z nich, Andrzeje Multanowskiho, majitele PR firmy PRS, Lindner sice použil "primitivní podobu" kalendáře, o úspěchu nicméně pochybovat nelze. I když jsou cílovou skupinou pohřební ústavy.
"Všichni víme, že sex prodává," řekl Multanowski novinám Warsaw Business Journal.