Los Angeles - Absurdní obchodní strategie se americké oděvní firmě Abercrombie & Fitch nelítostně vrací.
Spisovatel Greg Karber spustil internetovou kampaň, v jejímž rámci rozdává konfekci značky bezdomovcům.
Vedl ho k tomu údajný snobismus šéfa A&F Mikea Jeffriese, který nedávno prohlásil, že jejich oblečení není pro každého.
Značka pro cool...
"V každé škole jsou správné a oblíbené děti. A pak jsou tam děti, které už tak cool nejsou. My cílíme na ty cool děti. Chceme atraktivní Američany s velkým nadhledem a spoustou přátel. Hodně lidí nepatří do našeho oblečení a ani nemůže patřit. Jsme exkluzivní? Rozhodně!" nechal se slyšet Jeffries.
Podle módního kritika Robina Lewise firma vše dotáhla tak daleko, že nejenže záměrně vyrábí oblečky pouze pro ideální postavy, ale přijímá jen pohledný personál a ještě ho kvůli ideálním proporcím nutí cvičit v pracovní době.
... bezdomovce
Karber s exkluzivitou naložil po svém. "Opravdu mě to naštvalo a chtěl jsem udělat něco, co by přetavilo negativní energii v něco pozitivního," vysvětlil, proč chce z A&F udělat značku lidí bez domova.
Povedlo se. Video, které umístil na YouTube, se stalo hitem - zhlédlo ho už na půl milionu uživatelů. Kampaň #FitchTheHomeless se navíc šíří i po dalších sociálních kanálech.