Svědek o zřícení suchoje: Kymácel se, pak zmizel

Zahraničí ČTK Zahraničí, ČTK
10. 5. 2012 12:33
Na místě, kde letoun havaroval, nejsou podle záchranářů žádné známky života
Trosky zříceného ruského letounu Suchoj Superjet S-100
Trosky zříceného ruského letounu Suchoj Superjet S-100 | Foto: Reuters

Jakarta - Indonéští záchranáři objevili první těla cestujících ruského letounu Suchoj Superjet 100, který se ve středu s téměř 50 lidmi na palubě zřítil do džungle na západě Jávy. Informovala o tom agentura AP.

"Dorazili na místo neštěstí a nalezli části vraku a mrtvá těla," řekl médiím Gagah Prakoso.

Na místě neštěstí nejsou žádné známky života.

Letoun se podle indonéského televizního kanálu Metro TV zřítil u města Bogor, jižně od metropole Jakarty. Na palubě bylo 45 lidí, z toho osm Rusů. Kromě posádky v letounu seděli indonéští novináři, několik ruských diplomatů a zástupci výrobce.

Jeden z obyvatel nedaleké vesnice Cidahu vypověděl, že viděl letoun ještě v těsné blízkosti vrcholu 2200 metrů vysoké hory.

"Kymácel se ze strany na stranu, pak zmizel," řekl. "Slyšel jsem zvuk jako explodující světlice, nic jsem ale už neviděl," uvedl jedenačtyřicetiletý Juanda.

Trosky chlouby ruského leteckého průmyslu leží těsně pod vrcholem hory Salak, ve výšce asi 1600 metrů. Piloti čtyř nasazených helikoptér rozeznali barevné označení na plášti trupu. 

Stroj narazil do sopky ve výšce zhruba 2000 metrů. 

Přístup k troskám záchranářům komplikuje hornatý terén zarostlý vegetací.

Vyšetřovatelé zatím pro pád letadla nemají žádné vysvětlení. Podle společnosti Suchoj byl letoun v perfektním technickém stavu, podle letištní služby bylo počasí klidné a viditelnost - navzdory mlze - dostatečná.

Letadlo mělo v Indonésii absolvovat sérii předváděcích letů. Stroj, který je prvním ruským dopravním letadlem vyrobeným po rozpadu SSSR, je určen pro střední tratě.

Zákazníci, většinou ze zahraničí, si objednali zatím 170 kusů, z toho víc než 40 jich mělo být nasazeno v Indonésii. Superjet 100 už nyní létá na linkách ruského Aeroflotu a arménské společnosti Armavia. Na jeho vývoji se podílely i italské a francouzské společnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy