Rekordmani z USA: pošlou a dostanou až 100 sms denně

Radim Klekner Radim Klekner
21. 4. 2010 16:18
Astronomické částky investované do reklam nesou ovoce

Washington - Astronomické částky investované do reklam na mobily, cílené jednoznačně na osoby, které ještě nedosáhly věku dospělosti, nesou své ovoce.

Podle studie uskutečněné Pewovým výzkumným střediskem ve Washingtonu tráví američtí teenageři ještě více času esemeskováním, než si telekomunikační společnosti původně slibovaly. Dopady reklamní kampaně, v níž bylo vlastnictví mobilního telefonu předkládáno jako ta nejvyšší myslitelná slast, jsou pozoruhodné.

Výzkum ukázal, že celá třetina teenagerů vlastnících v USA mobil odešle denně nejméně sto textových zpráv.

Technický zázrak s moderním designem, klávesnicí a displejem dnes ve Spojených státech vlastní v podstatě každý student či žák. Svým vrstevníkům by byl pro smích, pokud by jej nevlastnil. Bez ohledu na skutečnost, že jde o vcelku potřebnou věc.

"Posílání textových zpráv je dnes základem komunikace mezi náctiletými a za posledních osmnáct měsíců vyletěl jejich počet raketově vzhůru," řekla agentuře Reuters Amanda Lenhartová, která se na výzkumu Pewova střediska podílela.

Exploze textovek

Esemeskování ve Spojených státech explodovalo ve skupině osob mezi dvanácti a sedmnácti lety po roce 2008 takovým způsobem, že zcela zastínilo běžné volání. A nejsou za tím jen ekonomické důvody či fakt, že operátoři dnes nabízejí nejrůznější slevy a způsoby plateb umožňující takřka neomezené posílání textovek.

Bez mobilu si život už nedokážeme představit, o náctiletých to platí dvojnásob
Bez mobilu si život už nedokážeme představit, o náctiletých to platí dvojnásob | Foto: REMA

Kromě toho, že poslat esemesku lze doslova před nosem rodičů či učitelů, aniž by cokoli tušili, je tento způsob komunikace velmi rychlý - a pohodlný. S textovou zprávou se můžeme obrátit na kohokoli a sdělit mu můžeme cokoli, co bychom si při tradiční komunikaci z očí do očí druhému říct netroufli. Stačí jen znát příslušné telefonní číslo.

A pokud sdělujeme v esemesce něco, o čem si nejsme jisti, že to adresát přijme tak, jak očekáváme, můžeme vzkaz doprovodit smajlíkem, ať již pukajícím smíchy či k smrti zarmouceným.

Mladí lidé dotazovaní Pewovým střediskem přiznali, že posílání textových zpráv je pro ně zábava, bez které si život nedokáží vůbec představit.

Kouzelný svět esemesek

Esemeskování se stalo natolik součástí života mladých lidí v USA, že 87 procent dotazovaných přiznalo, že usíná s mobilem na nočním stolku.

Harris Interactive, institut pro výzkum trhu sídlící v New Yorku, tvrdí, že esemeskovat poslepu dnes dokáže nejméně polovina teenagerů v USA. Ze stejného výzkumu vyplynulo, že teenageři stráví stejné množství času esemeskováním, jaké stráví běžným hovorem.

Kouzelný svět textových zpráv je přitom jednoznačně doménou dívek. Každá mladá Američanka, která vlastní mobil, jich dnes podle Pewova střediska každý den v průměru pošle či přijme osmdesát.

Teenageři mužského pohlaví jsou na tom podstatně hůře. Textovou zprávou se zabývají v průměru třicetkrát denně. Vyplývá to ze vcelku známého faktu, že mladé dívky jsou častěji kontaktovány druhou stranou než jejich protějšky.

Greg Hardesty z kalifornského Silverado Canyonu byl nedávno šokován, když zjistil, že jeho třináctiletá dcera Reina odeslala za měsíc 14 528 esemesek, což znamená, že si hrála s mobilem co dvě minuty denně v čase, kdy se zrovna nespí. Od astronomického účtu 2905 dolarů ho uchránil pouze fakt, že má tarif umožňující neomezené esemeskování.

Posílání textovek je v Evropě podstatně dražší. Kupříkladu v Německu, které představuje největší evropský trh s mobilními telefony, stojí tarif umožňující zaslání až 3000 SMS zpráv měsíčně 25 eur. Neomezené esemeskování přijde v USA na deset až dvacet dolarů.

Pokud si operátoři v Evropě vezmou ze svých amerických protějšků vzor, má se starý kontinent na co těšit. Většina současných trendů se ale z USA velmi rychle přenese na druhou stranu oceánu.

 

Právě se děje

Další zprávy