reklama
 
 

Polské deníky začernily titulní strany

23. 11. 2005
Varšava - Dva velké polské seriozní deníky dnes vyšly se začerněnými titulními stranami.  Redakce tak chtěly upozornit na nedodržování svobody slova v sousedním Bělorusku.

Listy Gazeta Wyborcza a Rzeczpospolita nad začerněnými částmi svých titulních stran uvedly pouze krátké vysvětlení: "Takto vypadá svoboda slova v Bělorusku".

K akci připravené mezinárodní organizací Amnesty International se připojila i další polská média.

"Protestujeme proti porušování lidských práv a proti totální válce, kterou svobodě slova vyhlásil režim sousední země," napsal deník Gazeta Wyborcza. (podívejte se ZDE)

List Rzeczpospolita otiskl rovněž dopis adresovaný běloruskému prezidentovi Alexandrovi Lukašenkovi a vyzval své čtenáře, aby ho odeslali. Podobný text přináší i Gazeta Wyborcza na zvláštní pohlednici. Noviny se také obšírně věnují politickým poměrům v Bělorusku.

Polsko již dlouhodobě patří mezi nejdůraznější kritiky porušování lidských práv v Bělorusku, což s sebou přináší i zjevné ochlazení diplomatických vztahů mezi Minskem a Varšavou.

Autoritářský režim prezidenta Lukašenka obviňuje Poláky a polskou menšinu žijící v Bělorusku z toho, že chtějí připravit státní převrat.

Nedávno běloruské úřady odmítly vpustit na své území delegaci polských poslanců Evropského parlamentu, následovalo dokonce i vzájemné vypovězení diplomatů.

Bělorusko, které bylo jediné z evropských zemí právě kvůli nedodržování demokratických zásad vyloučeno z Rady Evropy, příští rok čekají prezidentské volby. Lukašenko, jenž je označován za posledního diktátora v Evropě, si v referendu zajistil možnost stát se v roce 2006 znovu prezidentem, třebaže třetí funkční období původně ústava neumožňovala.

autor: Reuters | 23. 11. 2005

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama