Oba muži se vraceli z Baham, když se pilotovi náhle udělalo špatně. "Dostal jsem se do vážné situace. Můj pilot není schopný řídit a já nemám ponětí, jak se letadlo pilotuje," hlásil cestující do rádia. Řídící letového provozu se ho zeptal na polohu. "Vidím před sebou pobřeží Floridy. A jinak nemám tušení," odvětil cestující.
Řídící mu radil, aby držel křídla ve vodorovné poloze a pomalu klesal. "Snažte se sledovat pobřeží, buď severním, nebo jižním směrem. Snažíme se vás lokalizovat," dostával první rady do sluchátek pilotující pasažér. Po následující čtyři minuty zůstal podle zvukového záznamu cestující pozoruhodně klidný a čekal, až řídící letového provozu najde jeho letadlo. Nakonec spatřili Cessnu, jak míří na sever nad Boca Raton.
Dispečer poté pilotujícího pasažéra navedl směrem k mezinárodnímu letišti Palm Beach, u kterého si ho přebral Robert Morgan. Místní řídící letového provozu, který právě odpočíval, býval i leteckým instruktorem. Nicméně s typem, který se snažil ovládat pasažér, nelétal. Morgan si rychle vytiskl podobu přístrojové desky a ovládacích prvků, a cestujícího úspěšně navedl na přistání.
"Právě jste byli svědky toho, jak cestující přistál s tímto letadlem," zahlásil do vysílačky řídící letového provozu. "Říkal jste, že s letadlem přistál cestující? Panebože! Skvělá práce!" odpověděl ohromeně Justin Dalmolin, pilot společnosti JetBlue, který musel se svým strojem čekat právě na toto nouzové přistání. "Úroveň obtížnosti, s jakou se tento člověk musel vypořádat, je naprosto neuvěřitelná," dodal později pro kanál ABC 25 Dalmolin.
Také letecký expert John Nance řekl televizi, že přistání s tak komplikovaným strojem bez jakýchkoli zkušeností je pozoruhodný výkon. "Ten člověk velmi pozorně poslouchal a zjevně se řídil pokyny s naprostým klidem," dodal Nance.