Olympionici tápou: Smí z šatny poslat vzkaz na twitter?

Monika Horáková
6. 2. 2010 22:05
Blogovat z olympiády nebude jen tak, jsou na to oficiální pravidla
Americká lyžařka Lindsey Vonnová. Poslat během OH tuto fotku na sociální síť, má problém. Ukázali by totiž sponzora (na kulichu).
Americká lyžařka Lindsey Vonnová. Poslat během OH tuto fotku na sociální síť, má problém. Ukázali by totiž sponzora (na kulichu). | Foto: Reuters

Vancouver - Její jméno možná za pár dní uslyšíte s přídomkem "čerstvá olympijská vítězka". Jmenuje se Lindsey Vonnová, je výbornou lyžařkou a (nejen) o dřině lyžích pravidelně referuje na twitteru.

Svým - dnes už 35 tisícům přátel na twitteru - teď neudělala radost. Napsala, že se během nadcházející olympiády odmlčí. "Blackout period" vysvětlila tím, že nehodlá riskovat porušení přísných olympijských pravidel. "Podle všeho nebudu moci až do 3. března posílat nic. Sorry, taky mě to žere... Ale pište mi, vzkazy si přečtu."

Je to tak. V době, kdy po pár ťuknutích na mobilu může člověk poslat do světa přes sociální sítě ledajaký vzkaz, stanovil Mezinárodní olympijský výbor pravidla i pro blogování/twitterování.

Jak moc jsou či nejsou přísná, o to se teď sportovci s výborem přou.

Někteří olympionici - kromě Vonnové třeba rychlobruslař Nick Pearson - již oznámili, že kvůli omezením daným olympijskými pravidly nebudou na své profily během olympiády přispívat.

Bob Condron z Mezinárodního olympijského výboru má za to, že se unáhlili. Omezení prý nejsou taková, že by znemožňovala působení na sociálních sítích.

"Naopak si myslím, že letošní olympiáda bude minimálně olympiádou twitterovou," řekl Codron pro CNN. "Příspěvky se přece dají vkládat z hokejové lavice i ze stupně vítězů."

Připustil, že jisté restrikce skutečně platí.

V olympijských pravidlech pro blogování se například uvádí, že příspěvky mohou mít pouze soukromý charakter. Blog nesmí nést známky novinářské práce, pokud dotyčný/á nemá novinářskou akreditaci.

Pravidla pro blogování z Olympijských her ve Vancouveru 2010

Zapovězena je také propagace sponzorů, kteří nejsou oficiálními partnery olympijských her. Sportující by tedy neměli na své profily vkládat fotografie, na nichž jsou zobrazeni s logem takového sponzora.

Obdobná pravidla platila také na olympijských hrách v Pekingu.

 

Právě se děje

Další zprávy