Obamův sponzor: Peníze? To nejsou volby, ale výprodej

Pavel Tomášek Pavel Tomášek
6. 11. 2012 12:00
Kampaň za dvě miliardy je hanbou této země, říká muž, který demokratům přispěl miliony
Barack Obama a Mitt Romney utratí v letošní prezidentské kampani po jedné miliardě dolarů.
Barack Obama a Mitt Romney utratí v letošní prezidentské kampani po jedné miliardě dolarů. | Foto: Reuters

Concord - Po jedné miliardě dolarů utratí v letošní prezidentské kampani Barack Obama a Mitt Romney na přímé přesvědčování voličů. Učiní z ní tak suverénně nejdražší souboj o politickou funkci v historii.

Jedním z těch, kdo přispěli svým dílem, je i Gary Hirshberg, muž, který v posledních třiceti letech vybudoval v New Hampshire úspěšnou firmu podnikající v ekologickém zemědělství. A intenzivně se angažuje v politice.

V jeho domě, "poháněném" čistě zelenými zdroji energie a stojícím v lesích poblíž hlavního města New Hampshire, se jen za poslední dva roky uskutečnilo 30 akcí, jejichž hlavním smyslem bylo vybrat peníze na předvolební kampaň Baracka Obamy a dalších demokratických kandidátů.

Kapitol v hlavním městě New Hampshire Concordu.
Kapitol v hlavním městě New Hampshire Concordu. | Foto: Pavel Tomášek

V souhrnu vynesly zhruba dva miliony dolarů, přičemž další peníze věnoval Hirshberg politikům ze svého.

Deník Insider se jej doma, v Concordu, zeptal, zda si na základě vlastní zkušenosti myslí, že penězi si je možné ve Spojených státech koupit volby.

"Skutečně věřím, že peníze mohou určit výsledek voleb. To, co letos vidíme v USA, už není občanské hlasování, to nejsou volby, to je výprodej," dává odpověď, kterou bych od člověka z přesvědčení se angažujícího a z vlastní kapsy přispívajícího na předvolební kampaň nečekal.

Čtěte více v placeném deníku Insider:
Jak se shánějí peníze na kampaň a co všechno mohou ovlivnit?

 

Právě se děje

Další zprávy