Concord - Po jedné miliardě dolarů utratí v letošní prezidentské kampani Barack Obama a Mitt Romney na přímé přesvědčování voličů. Učiní z ní tak suverénně nejdražší souboj o politickou funkci v historii.
Jedním z těch, kdo přispěli svým dílem, je i Gary Hirshberg, muž, který v posledních třiceti letech vybudoval v New Hampshire úspěšnou firmu podnikající v ekologickém zemědělství. A intenzivně se angažuje v politice.
V jeho domě, "poháněném" čistě zelenými zdroji energie a stojícím v lesích poblíž hlavního města New Hampshire, se jen za poslední dva roky uskutečnilo 30 akcí, jejichž hlavním smyslem bylo vybrat peníze na předvolební kampaň Baracka Obamy a dalších demokratických kandidátů.
V souhrnu vynesly zhruba dva miliony dolarů, přičemž další peníze věnoval Hirshberg politikům ze svého.
Deník Insider se jej doma, v Concordu, zeptal, zda si na základě vlastní zkušenosti myslí, že penězi si je možné ve Spojených státech koupit volby.
"Skutečně věřím, že peníze mohou určit výsledek voleb. To, co letos vidíme v USA, už není občanské hlasování, to nejsou volby, to je výprodej," dává odpověď, kterou bych od člověka z přesvědčení se angažujícího a z vlastní kapsy přispívajícího na předvolební kampaň nečekal.
Čtěte více v placeném deníku Insider:
Jak se shánějí peníze na kampaň a co všechno mohou ovlivnit?