Německý soud: Weby musí mít souhlas, než pošlou data Facebooku

ČTK ČTK
9. 3. 2016 22:14
Internetové stránky v Německu nemohou využívat tlačítko Like (To se mi líbí) z Facebooku, aniž by návštěvníky informovaly, že tím Facebooku posílají své údaje. Rozhodl tak dnes soud v Düsseldorfu. Umístění tlačítka na web je podle soudu v rozporu se zákona na ochranu osobních údajů. Facebooku se tak kromě jiného přeposílá IP adresa uživatelů, aniž ti by k tomu dali výslovný souhlas, stojí podle spiegel.de ve zdůvodnění rozsudku.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Berlín - Internetové stránky v Německu nemohou využívat tlačítko Like (To se mi líbí) z Facebooku, aniž by návštěvníky informovaly, že tím Facebooku posílají své údaje. Rozhodl tak dnes soud v Düsseldorfu.

Tlačítko Like může být na internetové stránce umístěno pouze tehdy, pokud web informoval svoje uživatele, že navštívením odešlou svoje data Facebooku, nebo pokud je požádá o souhlas se sdílením dat, citovala z verdiktu agentura AFP.

V případu šlo o žalobu, kterou podalo sdružení spotřebitelů Severního Porýní-Vestfálska na dceřinou firmu oděvní skupiny Peek & Cloppenburg. Sdružení tvrdilo, že firemní web Fashion ID pomocí tlačítka Like automaticky přeposílá Facebooku údaje uživatelů.

Umístění tlačítka na web je podle soudu v rozporu se zákona na ochranu osobních údajů. Facebooku se tak kromě jiného přeposílá IP adresa uživatelů, aniž ti by k tomu dali výslovný souhlas, stojí podle spiegel.de ve zdůvodnění rozsudku.

Web tedy bude muset uživatele na příslušnou věc upozornit, získat jejich souhlas a informovat je, že takový souhlas mohou vzít zpět. V případě nedodržení mu hrozí pokuta 250 000 eur. Proti verdiktu je možné se odvolat.

Mluvčí Facebooku uvedl, že tlačítko Like je "přijímanou, zákonnou a důležitou součástí internetu". Verdikt se podle něj vztahuje na jeden konkrétní případ a postup dané internetové stránky, který se mezitím změnil.

Ochrana dat se v Německu pozorně sleduje. Německý antimonopolní úřad začal nedávno prošetřovat, zda Facebook skrze možné porušení zákona o ochraně osobních údajů nezneužívá svého postavení na trhu.

Obsahu je na webu nadbytek a všichni se pereme o čas lidí, říká publicista Koubský. Lidé navíc čím dál víc konzumují zprávy na mobilech, jejich pozornost je těkavější, dodává Tomášek z Aktuálně.cz. | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

Další zprávy