Vídeň - Rudý gigant platí v tomhle žebříčku za neotřesitelného favorita po celou svou devítiletou historii. Ani letos to není jinak a Coca-Cola se mezi stovkou nejcennějších značek na světě umístila na první příčce.
Pořadí sestavuje každoročně konzultační společnost Interbrand a časopis Business Week, které dospěly k ceně Coca-coly přes 68 miliard dolarů.
Z evropských značek se nejlépe umístila Nokia, která skončila na celkovém pátém místě. Nejrychleji rostly značky Google, Amazon a Zara. Ze stovky značek jich jednapadesát pochází z USA, osmatřicet z Evropy, další Japonska, Koreje a Kanady.
Ani nejcennější světové obchodní značky však letos neminula hospodářská krize. Hodnota celého žebříčku poprvé za devět let klesla, o 4,6 procenta. Sedm značek se dokonce oproti minulosti do žebříčku vůbec nedostalo - mimo jiné finanční značky Merrill Lynch, AIG nebo ING.
Naopak nejvíc si zvýšil cenu Google, o 25 procent, Amazon si polepšil o 22 procent.
Smutným vítězem ve ztrátě hodnoty je značka finanční společnosti UBS, která ztratila polovinu své hodnoty a z loňského 31. místa se letos propadla až na dvaasedmdesátou pozici. Právě značky z oblasti bankovnictví a automobilového průmyslu dopadly letos v průzkumu nejhůře.
Naopak si polepšili někteří výrobci potravin, kterým nahrává snaha spotřebitelů ušetřit vedoucí k častějšímu stravování doma. Mezi nimi byla například značka Nestlé.
Nováčky v žebříčku se letos staly značky Lancôme, Burger King, Adobe, Puma, Burberry, Polo Ralph Lauren a Campbell. Všichni nováčci skončili na posledních příčkách, nejvýš se podařilo vystoupat Lancômu, který dosáhl na 91. pozici.