Padova - Když měla početná rodina v restauraci na severu Itálie platit, při pohledu na účet se nestačila divit. Pod celkovou částkou se nacházela položka "sleva za vychované děti". Útrata se hostům zlevnila o pět procent.
Jedenáctičlenná rodina poděkovala a nechala ve vinárně spropitné 30 eur (zhruba 800 korun). Celý účet vyfotila a nahrála na sociální sítě.
Penne saving: polite children secure discount at Italian restaurant https://t.co/UXLAMyfBpM
— The Guardian (@guardian) February 14, 2017
Majitel restaurace v Padově Antonio Ferrari odhaduje, že téměř třicet procent rodičů, kteří k němu zavítají, netuší, jak děti během jídla uhlídat. Když však viděl rodinu s pěti dětmi, které způsobně seděly u stolů, rozhodl se, že je odmění slevou.
Tu dal později ještě dalším dvěma rodinám, jejichž děti byly během oběda hodné, napsal britský server The Guardian.
Slevami chce Ferrari motivovat i další návštěvníky. Sám děti nemá, ale tvrdí, že nikoho nechtěl odsuzovat. "Umím si představit, jak těžké je dnes vychovávat děti," řekl v rozhovoru pro italský list Corriere della Sera.
Inspirace v USA
Podobný způsob odměňování zákazníků nabírá na popularitě především ve Spojených státech. Sám majitel padovské vinárny tvrdí, že se inspiroval v jedné restauraci na dovolené v Miami na Floridě.
V USA se tyto slevy za hodné děti začaly objevovat zhruba po roce 2010. "Než jsme do restaurace přišli, slevu jsme nečekali. Předpokládáme, že se naše děti budou chovat slušně ve společnosti pořád," uvedla pro americký list NY Daily News Laura Kingová, kterou obsluha odměnila při návštěvě v roce 2013.