Londýn - Celosvětově známý výrobce hraček Lego už nebude inzerovat v britském deníku Daily Mail. Jako první ze světových korporací tak přijal výzvu kampaně Stop Funding Hate. Ta vyzývá firmy, aby svou inzercí nepodporovaly šíření nenávisti.
Aktivistům vadí zejména bulvární deníky Sun, Daily Mail a Daily Express. Kromě nedávných útoků na britské soudce Nejvyššího soudu za verdikt, že s odchodem Velké Británie z Evropské unie musí souhlasit také parlament, je znepokojuje i údajné štvaní proti uprchlíkům.
"Jsme naprostými zastánci svobody projevu a její důležité role v demokratické společnosti. Proto také nechceme, aby se do věci vložila vláda," vysvětlují zakladatelé sdružení na Facebooku.
Ke stejnému rozhodnutí se aktivisté snaží přimět i společnosti jako je Marks & Spencer, Virgin Lidl či Pepsi. Jenže výrobce limonád a zároveň majitel mnoha dalších značek potravin už vzkázal, že prosby aktivistů nevyslyší.
"O tom, kde inzerujeme, se nerozhodujeme podle redakčních postojů jednotlivých novin," sdělila Pepsi serveru Huffington Post.