Lego končí s inzercí v Daily Mail. Reaguje na kampaň proti šíření nenávisti

Filip Rožánek Filip Rožánek
12. 11. 2016 15:25
Kampaň Stop Funding Hate, která bojuje proti šíření nenávisti, slaví první úspěch. Dánská společnost Lego na svém twitterovém účtu oznámila ukončení inzertní spolupráce s britským listem Daily Mail. Aktivistům vadí, že deník šíří nenávist proti uprchlíkům a útočí na soudce britského Nejvyššího soudu.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Londýn -  Celosvětově známý výrobce hraček Lego už nebude inzerovat v britském deníku Daily Mail. Jako první ze světových korporací tak přijal výzvu kampaně Stop Funding Hate. Ta vyzývá firmy, aby svou inzercí nepodporovaly šíření nenávisti.

Aktivistům vadí zejména bulvární deníky Sun, Daily Mail a Daily Express. Kromě nedávných útoků na britské soudce Nejvyššího soudu za verdikt, že s odchodem Velké Británie z Evropské unie musí souhlasit také parlament, je znepokojuje i údajné štvaní proti uprchlíkům.

"Jsme naprostými zastánci svobody projevu a její důležité role v demokratické společnosti. Proto také nechceme, aby se do věci vložila vláda," vysvětlují zakladatelé sdružení na Facebooku. 

Ke stejnému rozhodnutí se aktivisté snaží přimět i společnosti jako je Marks Spencer, Virgin Lidl či Pepsi. Jenže výrobce limonád a zároveň majitel mnoha dalších značek potravin už vzkázal, že prosby aktivistů nevyslyší.

"O tom, kde inzerujeme, se nerozhodujeme podle redakčních postojů jednotlivých novin," sdělila Pepsi serveru Huffington Post.

Moje staré modely bez návodu už nesložím, musím vyprázdnit hlavu, abych mohl pracovat na nových věcech, říká Milan Reindl. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy