Grafika: Dohoda s Kanadou trvala Evropě osm let, teď se chystá na Mexičany a Brity. Kdo rozhodne?

Tomáš Kunc Aneta Zachová, EurActiv.cz, Obrazová sekce, Tomáš Kunc
2. 3. 2017 11:38
Jednání o obchodních smlouvách mezi EU a třetími zeměmi jsou často během na dlouhou trať. Například oficiální jednání o dohodě o volném obchodu mezi EU a Kanadou odstartovalo již v roce 2009. Po obchodní dohodě s Kanadou jsou nyní na řadě další země, se kterými Evropská unie chce vyjednat obchodní smlouvy. Na řadě je zejména Mexiko. Seznamte se, jak celý proces vyjednávání probíhá a které evropské instituce mají na průběh jednání vliv.
Foto: Aktuálně.cz

Návrh a konzultace dohody

Návrh na sjednání obchodní dohody podává Evropská komise. Hned v první fázi Komise zahájí takzvané veřejné konzultace ohledně obsahu dohody, do kterých se mohou zapojit občané EU a různé zájmové skupiny. Zároveň provede zhodnocení dopadů potenciální smlouvy mezi EU a třetí zemí.

 

Právě se děje

před 39 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy