Týká se to i vás?
Ano, týká. Ne každý si uvědomuje, že do internetového prostředí posílá každou chvíli velké množství svých osobních údajů - stačí si stáhnout aplikaci do chytrého telefonu, přihlásit se na sociální síť či zadat někde svůj e-mail.
S daty svých zaměstnanců navíc pravidelně pracuje 93 procent podnikatelů, 67 procent z nich pravidelně zpracovává údaje o svých obchodních partnerech. Ti o tom ale často nevědí a souhlas k takovému zpracování nikdy neposkytli.
Právě souhlas se zpracováním osobních údajů je základem GDPR.
GDPR se dotkne v podstatě každé společnosti. Nejvíce ale zasáhne ty, které shromažďují velké množství osobních údajů, technologické firmy, zprostředkovatele a podobně. Problematické pro ně mohou být už samotné požadavky na přístup k datům nebo jejich smazání. Pokud se firma získáváním takových dat a jejich dalším využíváním přímo živí, dopad na ni bude enormní.
Pokud by začalo nová práva uplatňovat velké množství lidí, dopad na celé "datové odvětví" by mohl být skutečně rozsáhlý.