Los Angeles - Znají to zřejmě všichni rodiče. Jejich ratolesti přiběhnou od televize a žadoní, aby jim koupili tu či onu laskominu.
Do boje za zdravější životní styl těch nejmenších nyní vyrazilo vedení The Walt Disney Company.
Společnost rozhodla, že ze všech pořadů, které jsou určeny dětem do 12 let, vyřadí reklamy na nezdravé jídlo (v angličtině se pro něj vžil termín "junk food").
Do komerčních bloků na všech stanicích, jež firma provozuje, se tak dostanou jen výrobky, které podléhají přísným nutričním standardům.
Disneyho království
The Walt Disney Company je jednou z nejstarších a největších mediálních a zábavních společností. Její počátky sahají do 20. let minulého století. Do portfolia firmy patří kromě filmového studia i televizní stanice (Disney Channel, ABC, ESPN) či zábavní parky.Například pro výrobce cereálií to v praxi znamená, že budou u Disneyho moci propagovat jen takové výrobky, které obsahují méně než 10 gramů cukru na jednu porci.
Dobrý byznys
Televizním vysíláním ale boj s dětskou obezitou nekončí. Změní se i nabídka občerstvení ve všech tematických zábavních parcích, které Disneymu patří. To by mělo nově obsahovat až o čtvrtinu méně sodíku. Společnost navíc hodlá aktivně propagovat cvičení a zdravé stravování.
Na trh rovněž vypustí licencované výrobky, které mají být mnohem zdravější než ty, jež se mnohdy objevují na pultech amerických supermarketů. Známé logo s Myšákem Mickeym bude doprovázet slogan "Je to pro tebe dobré i zábavné".
--------------------------------------------------------------------------------
Zdravá výživa nejen pro vaše děti.