Aerolinky, jimž se zřítil tupolev, přišly o licenci

Petr Jemelka Petr Jemelka
14. 7. 2011 14:11
Přepravce prý porušil předpisy, tragédii u Petrozavodsku nepřežilo 47 lidí
Ukazatel informuje, kudy na petrozavodské letiště. Snímek z místa neštěstí.
Ukazatel informuje, kudy na petrozavodské letiště. Snímek z místa neštěstí. | Foto: Reuters

Moskva - Stroje aerolinek RusAir nesmějí až do odvolání vzlétnout.

Ruské úřady soukromému přepravci kvůli červnovému pádu jeho tupolevu, při němž zemřelo 47 lidí, dočasně odebraly licenci.

"Vzhledem k zjištěnému porušení bezpečnostních předpisů byla společnosti pozastavena licence," řekl bez dalších podrobností agentuře RIA Novosti mluvčí Federální agentury pro bezpečnost letového provozu Sergej Izvolsky.

Za pád letounu nejspíš mohl pilot, který - podobně jako polští piloti u Smolensku - nedbal na výzvu letištní věže, a i přes mizernou viditelnost se v husté mlze pokoušel na letišti v Petrozavodsku přistát.

Těsně před přistáním ale ztratil orientaci a pokusil se o nouzové přistání na dálnici, která se táhne kilometr od letiště. Manévr se ale nepovedl. Letoun se při přistání rozlomil a začal hořet. Přežilo pouze sedm lidí.

K neštěstí došlo 21. června. Tupolev Tu-134 byl s dvaapadesáti lidmi na palubě na cestě z Moskvy do hlavního města Karélie Petrozavodsku.

RusAir operuje převážně v Rusku, vypravuje ale i charterové lety do Evropy.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 13 minutami

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

Salačův tým zvolil stejnou strategii jako ve třetím tréninku, vyjel na použitých pneumatikách. "Jen abych si to objel a zjistil, jaké jsou podmínky na trati a jak funguje tlak na té teplotě, jaká zrovna je. Pak jsme dali nové pneumatiky, první kolo jsem měl docela dobře rozjeté, ale pak jsem dostal highsider, tím to kolo pro mě skončilo," popsal.

Ve druhém si prožil totéž. "Bylo ještě rychlejší, ale bohužel jsem dostal další highsider a vyjel jsem mimo track limits. To kolo jsem dojel, myslím si, že i čas by stačil na postup do Q2. Když jsem najížděl do posledního kola, měl jsem dobrý pocit, že to vyjde, ale zase tam byla žlutá vlajka," uvedl. "Kvalifikaci jsme tedy opět prokaučovali, ale myslím si, že není nic ztraceného. Jsem tady hodně silný, dovedu jet rychle sám, to je důležité. Už se těším na zítřejší závod, bude to stíhací jízda," dodal Salač.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

Moto2: 1. R. Fernández (Šp./Kalex) 1:36,264, 2. Lowes (Brit./Kalex) -0,351, 3. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,524.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy