Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto prodala za první půlrok letošního roku přes 366 tisíc aut. To představuje v meziročním srovnání nárůst o 17,9 procent.
Největší nárůst prodeje přitom firma zaznamenala na východě Evropy, kde si škodovku pořídilo celkem více než 63 tisíc zákazníků. Odbyt na východních trzích tedy vzrostl o 41 procent.
S odvoláním na mluvčího Škody Auto o tom informoval server FinančníNoviny.cz
Škodovce se tak úspěšně daří plnit strategii expanze na východoevropské trhy. Dosvědčují to čísla z Ruska a Ukrajiny, kde firma prodala téměř 24 tisíc, potažmo 16 tisíc vozů.
V prvním případě to je nárůst o 84 procent ve srovnání s prvním pololetím roku 2007, ve druhém se pak jedná o 51procentní vzestup.
Úspěchy - byť menší - slavila automobilka i na západoevropských trzích. Tam prodala 177 tisíc vozů, to je o 2,1 procenta více než v prvních dvou kvartálech minulého roku.
Škoda na západoevropském trhu s automobily drží asi 2,7procentní podíl.
Německo je jistota, Čína a Indie lákavá kořist
Celých 65 tisíc aut z uvedeného počtu firma prodala v Německu, kde se drží na druhé příčce mezi importovanými značkami. K růstu prodeje přispěla i expanze na indický a čínský trh.
Zatímco v Indii se prodalo přes 9 tisíc škodovek, v Číně to bylo přes 31 tisíc kusů.
Automobilka přitom prodej v Číně spustila teprve loni v červnu. Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia, kterou si pořídilo téměř 187 tisíc zákazníků, nárůst jejího prodeje tedy rostl o 27 procent.
Druhým nejvíce žádaným modelem je nová Škoda Fabia, tu si koupilo 137 tisíc lidí, o 14 procent více než loni. Hospodářské výsledky firma zveřejní až koncem měsíce. Loni její čistý zisk v prvním pololetí činil 7,9 miliardy korun.
Sovisející: