Varšava - Akcionáři polského výrobce nealko nápojů Hoop schválili spojení firmy s českou Kofolou. Vznikne tak skupina s ročním obratem přes deset miliard korun.
Společnosti záměr spojit se oznámily už loni. Valná hromada Hoopu jej schválila v úterý.
"Vzniklé uskupení kombinuje výrobní, logistickou a prodejní sílu Hoopu na velkém polském trhu s marketingovým know-how Kofoly," uvedla firma v tiskové zprávě. Sloučením chce Kofola bezprostředně ušetřit asi 150 milionů korun ročně.
Po spojení zůstane firma na varšavské burze pod novým jménem Kofola-Hoop. Majitelé Kofoly v ní získali sedmapadesátiprocentní podíl a převzali i řízení podniku.
Kofola v Česku v posledních šesti letech dokázala zvyšovat tržby v průměru o čtvrtinu ročně. Na trhu je díky tomu dvojkou po firmě Coca-Cola. Působí i na Slovensku, v Polsku a Maďarsku a do dalších zemí vyváží. S Hoopem se jí otevírá i ruský trh.
Obě firmy mají dohromady téměř 2600 zaměstnanců. Kofola měla loni obrat 4,35 miliardy korun a čistý zisk necelých 80 milionů, Hoop pak tržby v přepočtu zhruna 6,2 miliardy a zisk 217 milionů.
Čtěte dále:
V Česku Kofola utržila o třetinu více než vloni
Vinea patří Kofole, konkurence se ještě nevzdala
Kofola se vydává na další trh, jde do Maďarska
Kofola kupuje miliardového konkurenta