Kofola kupuje miliardového konkurenta

Tomáš Fránek
13. 3. 2007 20:00
Brno - Kofola se chce stát většinovým majitelem společnosti vytvořené s třetím největším výrobcem nealkoholických nápojů v Polsku, firmou Hoop.
Z oficiální kampaně společnosti Kofola.
Z oficiální kampaně společnosti Kofola. | Foto: Aktuálně.cz

Kofola oznámila, že akcionáři obou firem uzavřeli vstupní dohodu o možnosti sloučení obou firem.

"Po této fúzi by vznikla nápojářská skupina, která by působila na polském, českém, slovenském, maďarském a ruském trhu a jejíž celkový obrat by v přepočtu dosahoval více než 8 600 000 000 korun," oznámila Kofola.

Boj o střední Evropu

Kofola, limonáda

  • Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola.
  • Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.
  • A firma se chce ještě výrazně prosadit v celé střední Evropě. "Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl v Hospodářských novinách šéf Kofoly Jannis Samaras.
  • Spotřeba nealkoholických nápojů v Česku po období mnohaletého růstu přitom mírně klesala.
  • Každý Čech a Moravan jich podle posledních dostupných údajů v roce 2005 vypil v průměru 271 litrů, meziročně o čtyři litry méně.
  • Podle tajemníka Svazu výrobců nealkoholických nápojů Zdeňka Humla lidé v Česku stále patří k předním konzumentům nealka v Evropě. Spotřeba už nemá dále klesat, vzroste prodej kvalitních značkových nápojů.

V Polsku tak vznikne společnost Kofola-Hoop, která bude obchodována na varšavské Burze cenných papírů. "Výsledkem fúze bude stav, kdy akcionáři Kofola Holding budou většinovým vlastníkem takto vzniklé nové firmy," uvedla firma ve svém prohlášení.

Hoop je významný polský výrobce nealkoholických nápojů, do jehož portfólia patří téměř 100 položek různých druhů nápojů. Mezi nejoblíbenější značky patří například Zozole, Shrek nebo Flip.

V současné době vlastní tři výrobní závody a zaměstnává zhruba 1500 lidí.

Právě o Polsku se spekulovalo v souvislosti s další expanzí Kofoly.

Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu za celosvětovým nápojářským gigantem Coca Cola.

Loni dosáhly celkové tržby Kofoly rekordních 3,5 miliardy korun. V Česku vzrostl obrat meziročně o více než 12 procent na 2,25 miliardy korun.

A firma uvedla, že se chce výrazně prosadit v celé střední Evropě. "Na Slovensku jsme už jedničkou. Naším cílem v příštích pěti letech je dostat se do první trojky v celém středoevropském regionu - tedy na Slovensku, v Maďarsku a Polsku," uvedl v Hospodářských novinách šéf Kofoly Jannis Samaras.

V případě Kofoly a firmy Hoop jde už druhou velkou česko - polskou transakci n trhu s nealko nápoji. Asi před dvěma roky prodala společnost Walmark část aktiv své nápojářské divize polské společnosti Maspex.


 

 

Právě se děje

před 58 minutami

Barcelona kvůli pandemii odložila prezidentské volby

FC Barcelona musela kvůli koronavirové pandemii odložit volby nového prezidenta, jež měly být 24. ledna. V termínu se nemohou uskutečnit kvůli v současnosti platnému omezení pohybu osob v Katalánsku.

Barcelona proto požádala vládu autonomního společenství, aby se mohly volby uskutečnit poštou. Katalánská vláda tuto možnost prověřuje. Nový termín voleb nebyl určen.

Jeden z nejslavnějších klubů světa je bez řádného prezidenta od konce října loňského roku, kdy odstoupil Josep Bartomeu. Barcelonu vede jako prozatímní šéf Carles Tusquets, jenž se voleb účastnit nebude.

Kandidáty na prezidentskou funkci jsou Joan Laporta, Víctor Font a Toni Freixa. Za favorita je považován bývalý šéf Barcelony z let 2003-2010 Laporta, který slíbil, že udělá maximum pro udržení klubové ikony Lionela Messiho, jemuž v červnu vyprší smlouva.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Polská vláda chce zabránit Facebooku a Twitteru v mazání obsahu a uživatelských účtů

Polské ministerstvo spravedlnosti v pátek oznámilo, že připravuje nový zákon, který by měl omezit moc sociálních sítí jako jsou Facebook a Twitter mazat obsah příspěvků a zavírat účty. Podle chystaného zákona by tak směly činit jen v případě, že by obsah porušoval polské zákony, upozornila agentura AFP. Experti podle opozičního tisku mají pochyby, zda by nový polský zákon mohl být něčím více než jen politickým gestem.

Chystaný zákon o svobodě slova na internetu počítá podle listu Gazeta Wyborcza se vznikem rady, která by mohla nařídit sociálním médiím obnovit odstraněný obsah, pokud je v souladu s polskými zákony. Mohla by také udělovat pokuty sahající od 50 000 po 50 milionů zlotých (asi od 288 000 po 288 milionů Kč), uvedl před novináři ministr spravedlnosti Zbigniew Ziobro. Pět členů rady by volili poslanci třípětinovou většinou na šest let.

Zdroj: ČTK
Další zprávy