Zlínský kraj plánuje silniční stavby za 800 milionů

ČTK ČTK
2. 2. 2011 17:32
Kraj investuje 186 milionů, zbytek peněz půjde z evropských fondů
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Karel Toman

Zlín - Patnáct staveb na silnicích druhé a třetí třídy za zhruba 800 milionu korun plánuje letos Zlínský kraj.

Na jejich financování se mají významnou měrou podílet evropské fondy.

"Z rozpočtu Zlínského kraje bude letos do krajské silniční sítě investováno zhruba 186 milionů korun," sdělil ve středu náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Drozd (ČSSD).

S pěti stavbami už se začalo v loňském nebo předloňském roce, zbývajících deset má být zahájeno letos.

Pokračovat bude stavba silnic Ludkovice - Pradlisko, Šarovy - Březolupy a Horní Lhota - Luhačovice na Zlínsku, dále také stavba úseku Nový Hrozenkov - Podťaté na Vsetínsku a průtahu obcí Roštín na Kroměřížsku.

Opravy se dočkají i silniční mosty

Letos se chystá i stavba či oprava mostů ve Lhotě u Vsetína, v Bylnici a Doubravách na Zlínsku, ve Velehradu na Slovácku a v Rajnochovicích na Kroměřížsku.

Podle záměrů zlínského hejtmanství se budou řešit i lokality, jako je Petrůvka - Slavičín na Zlínsku či Dušná na Vsetínsku, které jsou problematické kvůli sesuvům půdy.

Financování staveb je složitější než před rokem

"Plán investičních staveb na rok 2011 ještě není konečný a může se během roku změnit. Investiční záměry jednotlivých staveb budou postupně předkládány ke schválení krajské radě," uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Bronislav Malý.

Dodal také, že financování staveb je složitější než před rokem.

"Aktualizuje se finanční plán Regionálního operačního programu Střední Morava. Důsledkem je například snížení dotací na silniční stavby z loňských 90 procent na současných 75 procent. To znamená větší nároky na financování staveb z našich vlastních zdrojů," uvedl Malý.

Dodal také, že kromě velkých staveb ŘSZK každoročně opravuje desítky kilometrů krajských silnic ze svých provozních prostředků.

Zatímco kraj plánuje investice do svých silnic, stát výstavbu omezil.

Ministr dopravy Vít Bárta provedl v plánech výrazné škrty, před několika dny pak představil takzvanou superstrategii. Mezi priority podle ní patří poslední úsek D8  přes České středohoří, D1 nebo R35 z Hradce Králové do Mohelnice.


 

Právě se děje

Další zprávy