Zlín převezme správu svých bytů, agenda vázla

ČTK ČTK
5. 5. 2011 7:46
Lhůty na opravy či stížnosti na služby v městských bytech, by se měly významně zkrátit
Podněty se nejprve zanalyzovaly na Správě domů Zlín, pak se to předalo na magistrát. Zde se to posoudilo finančně a opět se to vrátilo na Správu...
Podněty se nejprve zanalyzovaly na Správě domů Zlín, pak se to předalo na magistrát. Zde se to posoudilo finančně a opět se to vrátilo na Správu... | Foto: RK Sting

Zlín - Magistrát Zlína se začne sám starat o byty, které má ve vlastnictví. K tomuto účelu vznikl nový útvar Středisko bytové správy, který spadá pod odbor ekonomiky a majetku.

"Město si od toho slibuje zefektivnění celého systému," řekl novinářům primátorův náměstek Aleš Dufek (STAN). Tuto činnost zatím vykonává Správa domů Zlín, kterou jako společnost s ručením omezeným před lety založilo město.

Zlín vlastní přibližně 2400 bytů, o které se stará společně se Správou domů Zlín.

"Stávající systém považujeme za neefektivní, protože je dvoukolejný. O správu bytů se dělí z menší části magistrát a z větší části společnost s ručením omezeným Správa domů Zlín. Vždycky, když jedna věc je v dikci pouze jednoho subjektu, tak z logiky věci jsou výsledky lepší, než byly dosud," uvedl Dufek.

Projevit by se to mělo na zkrácení lhůt pro vyřízení nejrůznějších podnětů, ať již jde o opravy či stížnosti na služby v městských bytech.. "Podněty se nejprve zanalyzovaly na Správě domů Zlín, pak se to předalo na magistrát. Zde se to posoudilo finančně a opět se to vrátilo na Správu domů Zlín," popisuje složitou administrativu náměstek.

Správa domů Zlín se od 1. listopadu bude výhradně věnovat péči o bytové domy v soukromých rukou, s jejichž majiteli navázala spolupráci.

 

 

Právě se děje

Další zprávy