Ústeckým silničářům chybějí auta, musí si je půjčovat

ČTK ČTK
2. 12. 2010 13:39
Během noci musela být několikrát uzavřena silnice z Děčína na Liberec
Na dálnici D8 se tvoří kolony kamionů (ilustrační foto).
Na dálnici D8 se tvoří kolony kamionů (ilustrační foto). | Foto: Reuters

Ústí nad Labem - Už čtvrtý den bojují silničáři v Ústeckém kraji s přívalem nového sněhu. V noci napadlo 15 až 30 centimetrů a silnice třetích tříd vůbec nestíhali prohrnovat.

Problémy ale stíhají i hlavní tahy, především silnici z Děčína směrem na Liberec, která musela být během noci a rána na několika místech uzavřena.

"Kvůli různým poruchám a nehodám vypadla silničářům až třetina aut a musejí shánět stále více techniky od dodavatelských firem," řekla provozní náměstkyně krajských silničářů Lenka Holovská. Problémy se nevyhýbají ani dálnici D8, kde se na některých místech tvoří dlouhé kolony kamionů.

"Silnice jsou sjízdné jen s nejvyšší opatrností. Jen málo jsme solili, to nemělo vzhledem k počasí smysl," doplnila Holovská.
Projet ale podle ní dá po všech hlavních tazích, vyjma hlavního tahu z Děčína na Liberec a do Rumburka, který se během noci na několika místech uzavřel. Nejhorší situace je směrem na Rumburk těsně za Svorem, kde se v prudkých kopcích utvořila až devět kilometrů dlouhá ledovka.

V Tušimicích na Chomutovsku překonali historický rekord ve výšce sněhové pokrývky. "Ráno tam meteorologové naměřili 32 centimetrů, což je suverénně nejvíc za 42 let, kdy se tam měření provádí," řekl Pavel Jůza z ústecké pobočky ČHMÚ. Příval sněhu by ale měl na západě Čech ode dneška ustat.

Čtvrtý den sněhové kalamity je náporem i na techniku, která je neustále v terénu a posádky se na ní střídají. "Vypadlo nám asi pět aut na provozní závady, pár jich na cestách zapadlo," popsala Holovská. Na silnice třetích tříd by podle ní neměli jezdit řidiči bez řetězů.

Silničáři mají v kraji nasazených 81 sypačů, dalších 30 jich je v rezervě, nasazených je i 36 traktorových radlic. Hlavně na horách navíc pomáhají radlice externích dodavatelů.

Kdyby se provozní potíže množily, mají prý silničáři smluvně domluvená náhradní vozidla, hlavně od stavebních firem, které mají adekvátní auta i s pluhy. V jeden okamžik ale vypadne maximálně třetina aut, dodala Holovská.

 

Právě se děje

Další zprávy