vyzvednuty ve čtvrtek. Speciální loď, která má plavidlo vytáhnout, na místo ale ještě nedorazila.
Na konci týdne bude znát Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP) i první výsledky vzorků, které odborníci odebrali z řeky ihned po nehodě. Malé množství ropných látek ale do Labe uniklo.
Společnost České přístavy, která loď vlastní, chtěla nehodu zlikvidovat co nejdříve. Jeřáb, který vyplul z Prahy, má ale zpoždění. Ani samotné vytažení nebude podle Jana Šnejdárka ze společnosti České přístavy jednoduché. Pravděpodobně budou k vytažení potřeba i další dva čluny.
Nákladní člun o výtlaku až 500 tun se potopil ve středu vpodvečer poblíž ústecké čtvrti Vaňov. Souprava remorkéru, dvou nákladních člunů a bagru čistila v řece nánosy po předloňské povodni.
Nepoškozené sudy s ropnými produkty už z lodi vytáhli potápěči. V bagru bylo podle hasičů 300 litrů nafty, 300 litrů hydraulického oleje a 20 litrů motorového oleje. V době nehody nebyly na pontonu ani v bagru žádní lidé.
Z nehody se stala podívaná
Odebrané vzorky zkoumá Česká inspekce životního prostředí. Hasičům se podle ředitelky ústecké pobočky ČIŽP Jany Moravcové naštěstí dařilo zachytávat úniky ropných látek. Výsledky rozborů budou inspektoři znát na konci týdne.
Částečně potopený bagr se stává místní atrakcí. "Moc často se nestává, že by tu něco tak velkého koukalo z řeky," řekl Ústečan Karel Sovinský. Výjimečné je i podle ředitele závodu Dolní Labe Jindřicha Zídka samotné potopení tak velkého plavidla.