Praha - Vedení hlavního města a dopravního podniku (DPP) chtějí zvýraznit a marketingově využít původní logo pražského metra.
Logo se má stát jedním z turistických symbolů Prahy. To zastínilo v minulých letech zavedené jednotné logo pro celý DPP, řekli primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) a generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. Plán na zviditelnění loga vzešel ze současných oslav 40 let fungování metra v Praze.
Podle Hudečka by se logo metra mohlo stát pro Prahu podobným symbolem, jakým je znak londýnského metra pro Londýn.
"Ten znak je natolik známý, že je to rarita, za kterou se v Londýně utrácí peníze, a každý turista odjíždí s odznakem nebo trikem. I když pražské metro znak má, tak mu toto chybí," řekl Hudeček.
S generálním ředitelem DPP Ďurišem se Hudeček proto domluvil, aby se znak metra dostal opět do povědomí lidí a stal se vyhledávaným znakem pro turisty, kteří si jej budou kupovat.
Jakým způsobem to DPP udělá, zatím nebylo rozhodnuto. "Je to velmi čerstvé, ale udělám vše pro to, aby se to povedlo. Zároveň ale musíme vzít v potaz i to, aby náklady na zviditelnění loga nebyly příliš vysoké," řekl Ďuriš.
Známé okřídlené písmeno M symbolizující metro má název vrána. Přestože na něj cestující pražskou MHD narazí, v minulých letech jej zatlačil do pozadí znak nový přezdívaný preclík. Stejně jako metro mají své znaky i tramvaje a autobusy.
Pražská podzemka nyní slaví 40 let od uvedení do provozu s cestujícími, rozjela se 9. května 1974 mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská, dnešní Florenc. V současné době má 57 stanic a měří zhruba 59 kilometrů. Na jaře příštího roku DPP zprovozní prodloužený úsek metra A do Motola, následně chce stavět novou trasu D z Pankráce do Písnice.