V Blance visely ze stropu rampouchy, uzavřen byl jízdní pruh

ČTK ČTK
19. 1. 2016 17:42
V úterý ráno byl uzavřen pravý jízdní pruh vjezdu do tunelu Blanka v Troji. Bylo nutné odstranit rampouchy, které vznikly kvůli závadě spáry v tunelu. Závada bude odstraněna při nejbližší pravidelné údržbě tunelu. Praha nebude za opravu nic platit, protože Metrostav uznal, že se jedná o technickou závadu. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.
Tunel Blanka v Praze
Tunel Blanka v Praze | Foto: Radek Pecák

Praha - Vznik rampouchů v pražském tunelu Blanka způsobila závada spáry v tunelu. Poškozenou spáru opraví stavební firma Metrostav, která tunel stavěla. Informoval o tom náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Kvůli rampouchům byl v úterý ráno uzavřen pravý jízdní pruh u vjezdu v Troji. Asi šestikilometrový tunel Blanka spojuje Malovanku s Pelc-Tyrolkou a Prahu vyšel na zhruba 43 miliard korun.

Spára by měla být opravena při nejbližší pravidelné údržbě tunelu. "Metrostav uznal, že by se mohlo jednat o technickou závadu, kterou se pokusí odstranit betonovou injektáží při následující odstávce daného úseku tunelu. Zároveň jsem se dohodl s ČKD na úpravě postupu v případě takových událostí, aby byly rychleji napraveny," řekl Dolínek.

Mluvčí magistrátu Vít Hofman řekl, že Prahu nebudou opravy spáry nic stát. "Tunelový komplex Blanka je ve zkušebním provozu, máme tedy možnost podobné situace doladit," uvedl Hofman.

K tvorbě rampouchů došlo nedaleko technologického centra u vjezdu v Troji. "Bylo to u výduchu z tunelu. Už po 8:00 bylo vše odstraněno a provoz už je bez omezení," řekl mluvčí správce tunelu, firmy ČKD Praha DIZ Karel Samec.

Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Za 43 miliard si dovedu představit podstatně lepší zlepšení dopravy, nejen automobilové, ale vůbec dopravního systému jako celku, tvrdí Vratislav Filler. Přesměroval by více aut z centra na okruh. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy