DPP spustí od července novou elektronickou peněženku

Eliška Čermáková
26. 6. 2013 16:42
Lidé si budou moci pomocí aplikace koupit elektronickou jízdenku do MHD
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: DPP

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) spustí od 1. července novou elektronickou peněženku s názvem SEJF, pomocí níž si lidé budou moci koupit jízdenku na městskou dopravu.

Novou aplikaci si mohou lidé stáhnout zdarma a funguje na všech telefonech s operačním systémem Android a iOS. Zakoupit půjde pouze základní nezlevněné jízdné.

Pomoci by měla především zahraničním turistům, kteří si u nás mohou koupit jízdenky pouze hotově v automatech - nevlastní totiž mobilní telefony s českou SIM kartou, která je pro nákup přes telefon potřeba.

"Jde o snadnou cestu, jak si zakoupit jízdné. Oproti dostupné možnosti využití Premium SMS cestující nemusí platit operátorovi za službu, nákup přes tuto aplikaci je levnější," uvedl generální ředitel DPP Milan Křístek.

Projekt peněženky ale není zcela nový, existuje již od roku 2009. Podle Křístka ale nebyla služba pro uživatele příliš pohodlná, navíc o ní prý skoro nikdo nevěděl.

"Po dohodě s externími kolegy z firmy Erika a z Direct Pay jsme tuto službu oprášili," vysvětlil ředitel.

Pomohlo tomu právě i rozšíření chytrých telefonů. Nová podoba je pro uživatele jednodušší a nabízí více možností dobíjení.

Peněženka nabídne nejvhodnější jízdné

Nová peněženka se od své původní verze liší grafickým zpracováním a mnohými praktickými funkcemi.

Mezi ty patří položka oblíbené, kde si cestující může nastavit jízdenku, kterou používá nejčastěji, nebo funkce geolokace, která najde polohu cestujícího a nabídne mu nejvhodnější jízdné.

Informační letáky o nové elektronické peněžence budou k dispozici ve vozech metra, tramvají a autobusů, ve vlacích i na letišti.

"Navázali jsme spolupráci s různými zahraničními weby, aby mohli být cestující o této možnosti včas informováni," vysvětlila vedoucí odboru pro styk s veřejností Monika Lojínová.

Pro snadné užívání SEJFu byly vytvořeny instruktážní videa, zatím v českém a anglickém jazyce. "Nabídku videí v dalších světových jazycích budeme rozšiřovat, v plánu je ruština a němčina," uvedl projekt developer manager firmy Erika Karel Naiman.

Výhody z aplikace plynou i DPP, ročně na nákladech ušetří až sedm milionů korun.

 

Právě se děje

Další zprávy