DPP chce nižší provizi pro provozovatele SMS jízdenek

ČTK ČTK
9. 5. 2013 18:15
Probíhají jednání se společností Crowsnest, která nyní dostává 25% provizi
Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) chce vyjednat se společností Crowsnest nižší provizi za prodej SMS jízdenek.

Provize firmy je nyní 25 procent,  řekl generální ředitel DPP Milan Křístek, který s firmou vyjednává.

"Jednání probíhají, jedno máme shodou okolností dnes vpodvečer. O kolik se případně provize sníží, je otázka dohody," uvedl.

DPP se chce se společností domluvit na tom, že by se snížila výše její provize, která nyní dosahuje 25 procent. Snížit by se mohla v řádu jednotek procent. "V tom objemu je ale jedno procento znát. Pokud se dohodneme, bude to mít dopad i na cestující. To, co ušetříme tady, můžeme investovat jinde," řekl Křístek.

V roce 2008 uzavřel DPP desetiletou smlouvu se společností Crowsnest na prodej jízdenek přes SMS. Služba má u cestujících úspěch, ale podle kritiků byla pro DPP nevýhodná a ceny, které si Crowsnest účtuje, neodpovídají situaci na trhu.

Původně smlouva obsahovala i klauzuli o automatickém prodloužení kontraktu o dalších deset let v případě, kdy o to jedna ze smluvních stran požádá. "To už se podařilo ze smlouvy odstranit," uvedl Křístek.

Smlouva na SMS jízdenky patří mezi problematické smlouvy, které v minulosti DPP uzavřel. Prověřovala ji loni právní analýza advokáta Václava Lásky. Podle analýzy byla smlouva nevýhodná.

 

Právě se děje

Další zprávy