Praha - Vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy předběžně vyčíslilo povodňové škody z června pouze na 60 milionů korun.
V roce 2002 bylo přitom úplně nebo částečně zatopeno 18 stanic a škody se vyšplhaly na 7 miliard. Díky opatřením došlo letos jenom k průsakům vody ve stanici Nádraží Holešovice, žádná stanice nebyla zatopena. Letošní povodňové škody jsou tak minimální.
"Zajištění funkční veřejné dopravy a minimalizace škody na majetku dopravního podniku během povodní patřily bezpochyby mezi hlavní priority magistrátního krizového týmu. Jsem velmi rád, že se nám obojí podařilo zvládnout, a to i díky velmi funkční spolupráci mezi magistrátem a dopravním podnikem," hodnotí Tomáš Hudeček, budoucí primátor hl. m. Prahy, který v době povodní vedl jako pověřený primátor krizový štáb města.
Kladně mluví o zvládnutí krizové situace i Milan Křístek, generální ředitel DPP, a obrací se s díky na Hasičský záchranný sbor Metro, zaměstnance podniku, kteří pracovali přesčas, i na cestující, jež akceptovali omezený provoz MHD.
Mezi nejvýznamnější zásahy Hasičského záchranného sboru Metro patří například odčerpání velkých lagun v Modřanech či zásah v pražské zoo.
Při letošních povodních bylo do akce zapojeno 80 informátorů DDP a 200 tisíc infoletáků a map s aktuálními dopravními omezeními. Web dopravního podniku navštívilo denně 500 tisíc lidí a 1200 žádostí bylo zaznamenáno na infolince.
Prohlédněte si, jak to vypadalo v Praze, když metro jezdilo v omezeném provozu: