Praha - Zkušební provoz v tunelu Blanka začne na přelomu března a dubna 2015, shodly se firmy podílející se na výstavbě. O výsledcích pátečního jednání informoval mluvčí Metrostavu František Polák.
Prosincový termín, který uvádělo odcházející vedení hlavního města, tak definitivně padl. Ke schůzce vyzvalo účastníky výstavby budoucí vedení pražského magistrátu, setkání se zúčastnila kandidátka na post primátorky Adriana Krnáčová (ANO) a její budoucí náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
"Z iniciativy budoucího vedení města Prahy proběhla dnešního dne pracovní schůzka všech účastníků výstavby tunelu Blanky, tedy společností Satra, IDS, ČKD Praha DIZ a Metrostav. Zúčastněné firmy deklarovaly postup dle harmonogramu, který určuje termín zahájení zkušebního provozu na přelom března a dubna 2015," informoval Polák.
Je potřeba dokončit zkoušky
Podle účastníků schůzky je tento termín nutný pro dokončení komplexních zkoušek a řádné a bezpečné uvedení stavby do provozu.
Polák už minulý týden řekl, že s prosincovým termínem otevření se při stavbě nikdy neoperovalo, vždy se počítalo s dubnem 2015. Budoucí primátorka Krnáčová nedávno řekla, že podle ní auta vjedou do Blanky v březnu 2015.
Budoucí náměstek primátorky Dolínek považuje jednání za klidné a korektní. "Identifikovali jsme problémové body a řešení. Znovu se v této sestavě sejdeme ve druhé polovině prosince," řekl Dolínek.
Končící náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09) letos v září řekl, že se komplex Blanka otevře letos 2. prosince, na který připadá svátek Blanky. Na tomto termínu se prý magistrát domluvil s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ.
Ve čtvrtek Nouza připustil, že tento termín může být ohrožen rozpadem arbitrážní komise řešící spor Prahy s IDS. V pátečním prohlášení uvedl, že Praha měla dostat od ČKD Praha DIZ nový harmonogram prací. Ten prý ale nedostala.
"Tyto dvě skutečnosti tak zásadně ovlivňují určení dalšího harmonogramu a do doby, než obdržíme požadovanou analýzu společnosti ČKD DIZ, a.s., tak nejsme schopni garantovat splnění prosincového termínu," uvedl.
Původní termín? 2011
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili.
Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí komplexu. Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.