Praha - Blanka není tunel. Tak zní hlavní slogan kampaně, kterou v neděli spustila společnost Metrostav, jeden z hlavních dodavatelů výstavby tunelového komplexu. Snaží se napravit reputaci, která stavbu provází. Blíží se totiž otevření Blanky, které je naplánované na neděli 20. září. Tunel včetně napojení na městský okruh vyjde na 43 miliard korun.
Hlavní město zatím žádnou kampaň nemá a nic podobného ani nechystá. "Praha bude informovat občany o změnách v dopravě a poskytne informace, které budou sloužit k co nejlepší orientaci v jednotlivých tunelech respektive u vjezdů a výjezdů. Nepůjde však o žádnou rozsáhlou kampaň za použití billboardů," řekl ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Informovat prý chce prostřednictvím médií, na webu a prostřednictvím informační brožury. Kdy se tak stane, neuvedl.
Kampaň Metrostavu má na sociálních sítích, zastávkách MHD či ve vagónech metra přesvědčit obyvatele Prahy, že tunel Blanka je i přes veškeré „peripetie“ stavbou, která jim výrazně usnadní život. "Chtěli jsme objasnit různé nepřesnosti a omyly, které se v médiích objevovaly. Kampaň by měla lidi přimět přečíst si webové stránky, kde naleznou podrobné informace," vysvětluje mluvčí Metrostavu František Polák účel kampaně. Dvojsmyslný slogan podle něj přitáhne pozornost a donutí lidi si o problematice více přečíst.
Návštěvníci webu tak podle něj dostanou odpověď na otázky týkající se zdražení a průtahů otevření tunelu. "Na stavbě pracovalo několik desítek firem, odhadem deset tisíc pracovníků. Chceme deklarovat, že za naši práci odpovídáme a že jsme na ni hrdí," říká Polák.
Za zpožděním podle Metrostavu stojí náročný proces získávání stavebních povolení a výkup pozemků, ekonomická krize a arbitráž ohledně platnosti smluv.