Plzeň - Na pořízení nového typu občanského průkazu se v Plzni čekalo i více než čtyři hodiny.
Čekací doby na občansko-správních agendách Magistrátu města Plzně se výrazně prodloužily. Příčinou je nedodání potřebného množství techniky Ministerstvem vnitra.
Zatímco před zavedením nového systému elektronických občanských průkazů byl Magistrát města Plzně schopen poskytovat služby klientům na celkem 15 pracovištích, od začátku roku z důvodu zavedení nového typu občanského průkazu má k dispozici pouze sedm pracovišť pro výkon obou agend.
"Ministerstvo vnitra odmítlo požadavky plzeňského magistrátu na dodání potřebné techniky, aby služby občanům mohly být i nadále poskytovány v odpovídajících standardech. Magistrát dokonce uvažoval o možnosti pořízení potřebné techniky z vlastních zdrojů, avšak cenové podmínky na zajištění této služby byly zcela mimo možnosti úřadu," uvedla tisková mluvčí plzeňského magistrátu Zdeňka Kubalová.
Technické závady a fronty
Magistrát města Plzně v pondělí i v úterý zahájil provoz v oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů pouze na šesti pracovištích, jelikož jedno z pracovišť bylo z důvodu technické závady opět mimo provoz.
"Zprovozněno bylo až před 14. hodinou odpolední. V hale se průběžně vyskytovalo kolem 30 čekajících klientů na nový občanský průkaz. Průměrná čekací doba se tak nyní pohybuje okolo jedné hodiny, avšak v době špičky se vyšplhala její maximální délka na více než čtyři hodiny," uvádí Roman Matoušek, vedoucí odboru správních činností magistrátu.
Magistrát města Plzně zareagoval rozšířením úředních hodin na těchto agendách i v úterý a ve čtvrtek, a to od 8 do 18 hodin a v pátek od 8 do 12 hodin.