Ústí nad Orlicí - Ta zastávka leží v malebném, leč ospalém údolí. Sem tam chata či stavení, občas sem zabloudí turista. Kraj proto chce, aby tu vlaky nestavily. Zdejší občané a chatři nesouhlasí. To je Bezpráví.
Další schůzka k projednávání optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji proběhlave středu v Ústí nad Orlicí. Zástupci Pardubického kraje jednali se starosty o změnách dopravní obslužnosti na trase Choceň - Ústí nad Orlicí - Letohrad. Nejdiskutovanějším tématem setkání bylo právě projíždění železniční zastávky Bezpráví.
Tomáš Záruba ze společnosti Oredo v úvodu zdůraznil, že plánované změny jsou koncipovány tak, aby zatraktivnily autobusovou a železniční dopravu pro většinu cestujících: "Chceme, aby na sebe spoje navazovaly a jezdily v takových intervalech, aby vyhovovaly co největšímu počtu cestujících." Optimalizace počítá s efektivní železniční dopravou mezi městy v regionu, na které bude navazovat autobusová doprava.
Hlavním bodem jednání bylo projíždění železniční zastávky Bezpráví. Starosta Orlického Podhůří Josef Novák upozornil na petici občanů z okolí této zastávky, kteří se záměrem nesouhlasí. Projížděním zastávky by podle nich byla znemožněna doprava do této oblasti.
Dopravu nechceme lidem znemožnit, ale zlepšit
"Chci zástupce kraje i firmy Oredo pozvat na setkání s občany, aby jim plánované změny řádně vysvětlili," uvedl starosta Josef Novák. Optimalizace počítá s tím, že železniční zastávku Bezpráví nahradí autobusový spoj z osady Klopoty.
"Nechceme lidem dopravu znemožnit, ale chceme jim nabídnout lepší a efektivnější variantu," vysvětluje Jan Tichý, náměstek hejtmana Pardubického kraje pro dopravu, dopravní obslužnost a investice.
Starostové s optimalizací dopravy v regionu souhlasili. Na projíždění zastávky Bezpráví se ovšem nedomluvili, proto bylo naplánováno veřejné setkání s občany a chataři z Bezpráví, kde bude záměr znovu projednán.
Zástupci obcí ocenili hlavně snahu o zlepšení návaznosti vlakových a autobusových spojů v regionu i plánované zavedení zónově-relačního tarifu, který umožní nákup jízdenek dle daných tarifů a umožní přestupování mezi vlaky a autobusy bez placení na každém přestupu. Tarifní jízdné by mělo fungovat v rámci Pardubického a Královéhradeckého kraje, do budoucna je počítáno s jeho rozšířením do dalších krajů.