Ústí nad Orlicí - Radnice v Ústí nad Orlicí patrně od července zavede změny na jednotlivých odborech.
Personální audit navrhl propuštění tří zaměstnanců a změnu kompetencí několika odborů, řekl starosta Petr Hájek (SNK-Oušťáci).
"Domníval jsem se, že nadbytečných bude pět lidí, audit navrhl propuštění tří úředníků. Jinak některé procesy jsou u nás nastavené nevyváženě, některé odbory mají moc kompetencí a málo referentů. Jde zejména o odbor vnitřních věcí," řekl starosta.
Odbor vnitřních věcí má na starosti krizové řízení, správu budov, vozový park, volby, informační centrum i propagaci města. Jeho kompetence by se mohly zúžit nebo by se odbor mohl spojit s organizačním odborem.
Dílčími změnami by měl projít i odbor školství a odbor životního prostředí.
Audit město vyšel na 185 tisíc korun
"V květnu radě auditorka představí svoje návrhy. Od července bychom měli fungovat podle nového schématu. Nikdy není ideální termín, ale v létě je doba dovolených a na úřad chodí méně lidí," řekl starosta.
Za audit město zaplatilo 185 tisíc korun. Organizační změny už nebudou stát nic, pokud radnice nepočítá odstupné úředníkům, které případně propustí.
V současnosti jich zaměstnává 96.
Efektivnějším chodem radnic se zabývají i jiná města. Příští týden se například budou zastupitelé Pardubic zabývat centralizací státní správy. Chtějí odejmout stavební úřady, sociální odbory a přestupky městským obvodům. Změny v minulosti zavedl i magistrát, počet úředníků snížil o 16 na 340.