Audit rozhodne, které úředníky na radnici propustí

ČTK ČTK
24. 3. 2011 13:53
Starosta Ústí nad Orlicí chce zefektivnit a vylepšit fungování úřadu

Ústí nad Orlicí - Někteří radniční úředníci v Ústí nad Orlicí zřejmě přijdou o své místo. Město se chystá sloučit některé odbory.

Do konce dubna bude hotový personálně-organizační audit, který změny navrhne.

"Zejména si tím ověřuji funkčnost našeho současného organizačního řádu na radnici. Jak schéma jednotlivých odborů změnit, aktualizovat, zefektivnit. Audit by mi měl odpovědět, jestli je reálné snížit počet zaměstnanců a o jaký počet," uvedl starosta Petr Hájek (SNK-Oušťáci).

Na radnici pracuje 96 úředníků

Audit, za který město zaplatí 185 tisíc korun, představí vedení zastupitelům. Změny jsou však v kompetenci radních. Starosta Hájek by rád nový systém zavedl od 1. července.

Radnice v Ústí nad Orlicí zaměstnává 96 úředníků. V minulosti jich postupně přibývalo.

"Nábor nových pracovníků souvisel s přechodem výkonu státní správy na obce. Jsme obec s rozšířenou působností. Potom se ale dál nabírali úředníci, podle mě ne vždy efektivně," řekl Hájek.

Optimalizací chodu úřadu se zabývají i jiné radnice v kraji. Pardubický magistrát sloučil v minulosti některé odbory a propustil i zaměstnance. Na radnici pracuje 340 lidí, během dvou let se jejich počet snížil o 16. Úřad zrušil 25 pozic, zároveň ale přijal lidi například do nově vzniklého odboru hlavního architekta.

 

Právě se děje

Další zprávy